11 قدم سریع برای تمیز کردن خانه

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

11 قدم سریع برای تمیز کردن خانه

۱۲۸ بازديد

چگونه سریع خانه خود را تمیز کنید: 11 نکته مفید برای تمیز کردن خانه
همه از تمیز کردن متنفرند اما همه یک خانه تمیز را دوست دارند. آیا بهترین روش برای تمیز کردن سریع خانه شما وجود دارد؟
بیشتر افراد تازه کار مطمئن نیستند که ابتدا باید گرد و غبار یا خلاء ایجاد کنند. آنها تعجب می کنند که آیا باید آشپزخانه را قبل از حمام تمیز کنند یا برعکس.
این راهنمای گام به گام را بر اساس سالها تجربه درامد سخت دنبال کنید تا از بیشتر وقت خود استفاده کنید و سریع خانه خود را تمیز کنید:
نکات تمیز کردن خانه سریع
1. کل خانه را تمیز کنید ، نه یک اتاق در یک زمان
تمیز کردن اگر یک کار (گرد و غبار ، جاروبرقی ، جابجایی) انجام دهید بسیار کارآمدتر است و به جای تمیز کردن آشپزخانه ، حمام و سپس اتاق خواب ، در هر اتاق خانه یک کار مشابه را انجام می دهید. انجام این کار از این طریق مانع از این می شود که احساس کنید در یک چرخه تمیز کردن بی پایان قرار دارید ، همان کار را بارها و بارها شروع می کنید.
2. تمام ابزار تمیز کردن خود را در یک کادو جمع کنید
چه این یک کادو ، یک سطل یا هواپیما باشد ، داشتن همه چیز برای تمیز کردن در یک مکان قابل حمل کار را راحت تر می کند. در حین تمیز کردن وقت خود را به دنبال ابزار نمی کنید و نیازی نیست نگران جمع آوری آنها قبل از رفتن بعدی خود باشید.
3. درهم و برهمی را پاک کنید
قبل از اینکه حتی تمیز کردن را شروع کنید ، به اتاق به اتاق بروید و درهم و برهمی را انتخاب کنید. همانطور که هر مورد را انتخاب می کنید - مجلات ، کیسه های بخوبی خوانده شده ، کفش ورزشی قدیمی - در نظر بگیرید که آیا باید آن را کنار بگذارید ، آنرا پرتاب کنید یا اهدا کنید.
4- گرد و غبار و خلاء
قبل از شروع گرد و غبار ، اطمینان حاصل کنید که پنکه های سقفی خاموش هستند. گرد و غبار خود را روی قسمت های بالای مبلمان و قسمت زیر قفسه ها ، روی نرده های دستی ، قاب های عکس ، کارد و چنگال و صفحه نمایش تلویزیون متمرکز کنید. برای مناطقی که به سختی دسترس نیستند ، مانند پرده و قفسه های فوقانی ، یک پارچه میکروفیبر را تا انتهای یک موپ یا جارو ببندید. قبل از خلاء ورق ها را در اتاق خواب تغییر دهید.
5- آینه ها و شیشه را پاک کنید
برای پاک کردن تمام آینه ها و سطوح شیشه ای از یک پارچه میکروفیبر مرطوب استفاده کنید و به دنبال آن یک پارچه خشک نیز پاک شود.
۶- ضدعفونی ها و نواحی سطحی را ضد عفونی کنید
از خانه خود بروید و سطوح سخت را پاک کنید - از صفحات میز ، وسایل و کابینت گرفته تا doorknobs ، کلیدهای روشنایی ، Remote TV و تلفن. شما باید برخی از آن سطوح را ضد عفونی کنید ، به ویژه مواردی که میکروب ها را به انگشتان و صورت افراد منتقل می کند. با مخلوط کردن یک چهارم تا نصف فنجان سرکه سفید یا سیب سرکه با یک فنجان آب ، یک محلول ضد عفونی غیر سمی درست کنید.
7. روی وان ، سینک و توالت تمرکز کنید
اسپری تمیز کننده را روی سینک آشپزخانه ، سپس روی سینک های حمام ، وان و توالت. بگذارید چند دقیقه بنشیند تا تمیز کننده وقت خود را برای حل خاک و لکه ها داشته باشد. سپس به آشپزخانه برگردید و شروع به تمیز کردن کنید. فراموش نکنید که داخل مایکروویو را پاک کنید. توالتهای تمیز آخرین.
در حالی که در آشپزخانه هستید ، می خواهید مطمئن شوید که زباله های شما به شکل نوک تیز است. اگر مطمئن نیستید بهترین راه برای تمیز کردن زباله است ، برخی از نکات مفید نظافت زباله DIY را اینجا کلیک کنید.
8. جارو بریزید ، سپس مپ بزنید
کف آشپزخانه و حمام را تمیز کنید. از دورترین گوشه اتاق شروع به جابجایی کنید و به سمت عقب در ورودی حرکت کنید (یعنی خودتان را به گوشه گوشه نزنید). هر بار که یک ناحیه 4 - 4 پا را تکمیل کنید ، مدپ را بشویید.
9. هنگام خلاء حرکت خود را ادامه دهید
در هنگام خلاء نگران نباشید هر گونه گره و برآمدگی را از بین ببرید. فقط از طریق خانه حرکت کنید ، خلاء موجود در هر اتاق فرش را در یک گذرگاه اجرا کنید.
لازم نیست بعضی از کارها هر هفته انجام شود. این موارد شامل اپیلاسیون مبلمان ، تمیز کردن پنجره ها ، و فرش های منطقه شستشو و تشک حمام است. این لوازم جانبی را بررسی کنید و از قضاوت خودتان استفاده کنید.
10. فراموش نکنید که به طور معمول وسایل تمیز کردن خود را بشویید
بخش غالباً نادیده گرفته شده از تمیز کردن خانه ، ابزارهای تمیز کردن شما را حفظ می کند. استفاده از یک جارو برقی کثیف یا جاروبرقی با یک کیسه کامل بسیار کمتر است ، و شما در پایان زمان بیشتری برای تلاش برای تمیز کردن خواهید برد.
11. تمیز کردن را یک فعالیت گروهی کنید
انجام تمیز کردن تلاش تیمی یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن سریع خانه است. پیش از این با خانواده خود زمان بندی کنید و وظایف خود را به هر شخص اختصاص دهید. همکاری با هم می تواند سرگرم کننده ای را به تمیز کردن اضافه کند ، و خانه شما در هیچ زمان و تابناک نخواهد بود.
اکنون که خانه شما بی نقص است ، وقت آن رسیده که سوار ماشین خود شوید. نکات تخصصی ما را در مورد چگونگی جزییات سواری خود با ماشین شستشوی DIY بررسی کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.