اگر آلرژی دارید، در نظافت منزل به نکات زیر توجه کنید

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

اگر آلرژی دارید، در نظافت منزل به نکات زیر توجه کنید

۳۶ بازديد

چه شما و چه کسی در خانه خود در طول سال یا فصلی از آلرژی یا آسم رنج می برید ، روش هایی وجود دارد که می توانید با پاک سازی صحیح مواد آلرژی زا ، بدبختی را کاهش دهید. آلرژن ها می توانند هر ماده ای باشند که باعث واکنش آلرژیک شوند. مواد حساسیت زای خانگی رایحه گرد و غبار و فضولات حشرات ، گرده ، شوره حیوانات خانگی و کپک ها هستند.
نظافت منظم در خانه هفتگی قسمت مهمی از برنامه مدیریت آلرژی است. حتی عمل پاکسازی - به خصوص اگر در مدتی کوتاه انجام نشده باشد - می تواند علائم آلرژی را در اثر تحریک گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا تحریک کند. اگر نظافت چند هفته ای نادیده گرفته شده باشد ، استفاده از ماسک محافظ عادت خوبی است. برای به دام انداختن مواد حساسیت زا و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند ، از ابزارها و محصولات تمیز کننده مناسب استفاده کنید.
بهترین ابزار تمیز کردن برای کاهش آلرژن
خلاac: اگر خلا filter فیلتر Hepa با ذرات ریز ندارید ، از یک کیسه دوتایی استفاده کنید تا بیشترین ذرات را به دام بیندازید. برای جاروبرقی بدون کیسه ، مرتباً لیوان جمع آوری را تمیز کرده و بشویید.
Fabric Allergen Sanitizer Vacuum: در این جاروبرقی ها از نور ماوراlet بنفش برای از بین بردن ریزگردها و باکتری ها استفاده می شود و سپس از یک سیستم تصفیه دوگانه برای از بین بردن 99.9٪ از بزهکاران از سطح پارچه استفاده می شود.
پارچه های تمیزکننده میکروفیبر قابل شستشو: پارچه های میکروفیبر گرد و غبار را بهتر از حوله های پنبه ای یا کاغذی جذب می کنند. برای تمیزکاری کامل ، ابزاری با سرهای متحرک قابل پرتاب در واشر انتخاب کنید. قبل از استفاده ، ماپس ها و پارچه های تمیز را کمی مرطوب کنید تا بیشترین گرد و غبار را بگیرید.
دستمال مرطوب یکبار مصرف گرد و غبار: دستمال مرطوب و عصای مصنوعی گرد و غبار را به خود جلب می کند و یک چسبندگی ثابت ایجاد می کند که گرد و غبار را تا زمانی که در سطل زباله دفع شود ، نگه می دارد.
ماسک و دستکش محافظ: ماسک های یکبار مصرف یا قابل شستشو را انتخاب کنید. از دستکش لاتکس خودداری کنید و به جای جلوگیری از تحریک پوست دستکش های لاستیکی آستر پنبه ای انتخاب کنید.
محصولات لباسشویی: مواد شوینده و سایر محصولات پاک کننده لک را انتخاب کنید که فاقد رنگ و بدون بو باشد. مطالعات نشان داده است که رنگ اغلب مقصر تحریک پوست است .1
بهترین محصولات تمیز کننده برای کاهش آلرژن
متاسفانه ، برخی از محصولات تمیز کننده در واقع می توانند تحریک کننده باشند و علائم مشابه آلرژن را ایجاد کنند. محصولات تمیزکننده ای را انتخاب کنید که حاوی کمترین مواد شیمیایی ممکن باشند. بسیار مهم است که در معرض قرار گرفتن محصولاتی که شامل موارد زیر است محدود شود: 2
آمونیاک
D- لیمونن
فرمالدئید
هیپوکلریت سدیم
سدیم لوریل سولفات
این مواد شیمیایی به عنوان بالقوه تحریک کننده شناخته شده اند. قبل از استفاده از محصول تمیز کننده یا لباسشویی ، خواندن برچسب ها را یاد بگیرید.
به دنبال پاک کننده های بدون بو باشید و از محصولات طبیعی مانند سرکه سفید مقطر ، جوش شیرین و آبلیمو برای تمیز کردن استفاده کنید.
01
از 06
آلرژن ها را در کل خانه کاهش دهید
ترموستات تنظیم کننده مرد
تصاویر تترا / گتی ایماژ
در اینجا شش نکته برای کاهش آلرژن ها در سراسر خانه وجود دارد:
دما و رطوبت داخلی را کنترل کنید. گرد و غبار و اسپور قالب مانند گرما و رطوبت است. با حفظ درجه حرارت بین 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) و 72 درجه فارنهایت (22 درجه سانتیگراد) و سطح رطوبت بیش از 50 درصد می توانید رشد آنها را کاهش دهید. 3
از فیلترهای ذرات کوچک در سیستم های گرمایش و سرمایش مرکزی و تهویه مطبوع اتاق استفاده کنید. فیلترها را ماهانه عوض یا تمیز کنید.
کنترل آفات مانند حشرات و موش ها. از تله ها یا یک نابود کننده حرفه ای استفاده کنید و ترک هایی را که ممکن است به داخل خانه راه یابد را مهر و موم کنید.
گیرکننده های شلوغ و گرد و غبار را از فضای زندگی جدا کنید.
در هیچ کجای خانه سیگار نکشید.
حیوانات خانگی را تا جای ممکن در بیرون نگه دارید. حداقل هفتگی حیوانات اهلی داخل خانه را استحمام کنید و ملافه های آنها را هفتگی بشویید.
02
از 06
اتاق خواب
آلرژی در اتاق خواب
تصاویر تترا / گتی ایماژ
از آنجا که ما ساعتهای زیادی را در اتاقهای خواب خود احاطه شده توسط بسیاری از سطوح نرم و گرد و غبار احاطه کرده ایم ، تمیز کردن همه چیز در هفته ضروری است.
با تخت و ملافه شروع کنید. ملحفه ها ، روبالشتی ها و پتوها باید حداقل هفته ای یک بار در آب داغ شسته شوند. اگر حساسیت دارید ، هرگز ملافه ها را بیرون خشک نکنید تا خشک شود. گرده های بیرون با ملحفه وارد می شوند. روتختی ها یا روتختی های قابل شستشو را انتخاب کنید و بالش ها ، تشک ها و فنرهای جعبه ای را در موارد ضد گرد و غبار قرار دهید. بالش ها باید مرتبا تمیز شوند.
اتاق خواب را هفتگی تمیز کنید ، از بالا شروع کنید و پایین کار کنید. پنکه های سقفی گرد و غبار و وسایل روشنایی. پرده های گرد و غبار و / یا شستن پرده ها. با استفاده از ابزار دستی ، مبلمان روکش دار را در خلاuum هر مبلمان را گردگیری کنید. در آخر ، کف را از جمله فضاهای زیر تخت و مبلمان وکیوم کنید. برای کمترین ماده حساسیت زا ، موکت های دیوار به دیوار را بردارید و از کفپوش های چوب سخت یا کف جامد و فرش های محل قابل شستشو در اتاق خواب استفاده کنید.
در حالی که ما آنها را دوست داریم ، بهترین کار این است که حیوانات خانگی را از اتاق خواب و از تخت خارج کنیم.
درهای کمد را بسته نگه دارید تا انتقال مواد حساسیت زا از لباس کاهش یابد. برای نگهداری وسایل استفاده نشده از سطل های پلاستیکی سرپوشیده ای استفاده کنید که به راحتی تمیز شوند.

روش های درمان خانگی آلرژی

1-شستن بینی(نتی پات)

با استفاده از قوری نتی یا نتی پات تمامی اضافات و ترشحات از مجاری بینی خارج می شوند؛ سینوسها تمیز شده و تنفس بهبود یابد. در واقع این روش به افرادی که گرد و غبار و یا گرده گیاهان دلیل حساسیت آن هاست کمک زیادی میکند.

1-قوری نتی یا نتی پات را از محلول آب نمک ولرم یا سرم فیزیولوژی 9 درصد پر کنید.

2-در حالت ایستاده یا نشسته ، سر را به یک سمت (راست یا چپ) کج کنید، قوری را بالا آورده و لوله قوری را درون سوراخ بینی مخالف قرار دهید. با جابجائی اندکی ، محلول آب نمک از سوراخ بینی دیگر خارج خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.