چگونه می توانیم در عصر مدرن یک خانه دار خوب باشیم | سری اول

۶۰ بازديد

چگونه می توانیم در عصر مدرن یک خانه دار خوب باشیم

اصطلاح زن خانه دار در قرن بیست و یکم به معنای منفی است. این که آیا این نتیجه تلویزیون کمتر از واقعیت دقیق است ، برجسته بودن فمینیسم در زمان های فعلی یا برخی ایده پردازی های دیگر مبنی بر اینکه خانه دار بودن دیگر اهمیتی ندارد ، این شغلی است که ننگ نسبت به گذشته دارد. انتظار می رفت که زنان در دهه 1930 زنان خانه دار شوند - ایده زنی که برای کار از خانه خارج می شود ، ناامید شد. با این حال ، اکنون که نزدیک به سال 2020 هستیم ، نه تنها نقش یک زن خانه دار تقریباً به کلی از بین نرفت ، بلکه شروع به بازگشت کرد.
در حالی که زنان خانه دار هستند و یا در خانه می مانند ، مادران دوباره رواج می یابند ، وضعیت همان وضعیتی نیست که زنان در اوایل تا اواسط دهه 1900 زندگی می کردند. اختلافات بین این دو روشنایی در مورد چگونگی خانه دار بودن خوب در دوران مدرن خواهد داشت. همچنین به شما این امکان را می دهد که انتظارات خود و ازدواج خود را تعیین کنید ، به طوری که دانستن اینکه چه کسی قرار است انجام دهد چه وظایفی را به یک نگرانی زناشویی تبدیل نمی کند. برقراری ارتباط این نوع انتظارات در ازدواج بهترین روش برای جلوگیری از بروز مشکلات در روابط زود هنگام است.

انتظارات یک زن خانه دار

شاید تعجب کنید که وظایف یک زن خانه دار دوران مدرن چه تفاوتی با وظایف خانه دار گذشته دارد. چقدر می تواند کارهای روزمره در خانه را تغییر دهد - تمیز کردن ، پخت و پز و سرگرمی کودکان به نظر می رسد مهم نیست که چه سالی است. اگر در رسانه های اجتماعی حضور دارید ، ممکن است دیده اید که وقتی بخشی از کتاب درسی اقتصاد خانگی در دهه 1950 دورهای خود را بصورت آنلاین انجام داد ، می تواند این کارها را با هم متفاوت کند. وظایف مندرج در کتاب درسی کافی بود تا بیشتر زنان چشم خود را بچرخانند.

با فهمیدن آنچه که یک خانه دار مدرن است ، به برخی از آنچه زنان قبلی در این نقش تجربه کرده اند ، می پردازید. با این حال ، برخی از وظایف خاص با زمان تغییر کرده است. شناسایی این تغییرات ممکن است به شما در یک خانه دار با کیفیت در قرن بیست و یکم کمک کند. همچنین به شما کمک می کند تا درباره نوع خانه دار مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

خانه را تمیز کن

یک زن خانه دار در دوران مدرن ، فردی است که لزوماً هیچ یک از کارهای خود را با همسرش در میان نمی گذارد. در حالی که مرد مشاغل تمام وقت را در خارج از خانه نگه می دارد ، این زن مشغول کار تمام وقت در داخل خانه است. این بدان معناست که یک زن خانه دار مسئولیت لباسشویی ، گرد و غبار ، جاروبرقی ، جارو کردن کفها ، انجام ظرف ها و تمیز کردن هرگونه درهم و برهمی یا اسباب بازی های باقی مانده در اطراف خانه است. در حالی که به خانواده خاص بستگی دارد ، بسیاری از زنان خانه دار روزانه برخی از این کارها (مانند لباسشویی) و برخی دیگر را هفتگی (مانند گرد و غبار) انجام می دهند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد ، به طور متوسط ​​، زنان 17 ساعت در هفته را صرف انجام کارهای خانه می کنند. زنی که با بیش از سه فرزند ازدواج کرده است ، به طور معمول در هفته 28 ساعت را صرف انجام کارهای مشابه می کند. بچه های بیشتر به معنای لباس های شسته شده ، غذاها و آشفتگی های بیشتر به طور کلی هستند ، بنابراین یک مادر برای چند کودک به عنوان خانه دار بسیار شلوغ خواهد ماند. با تولد نسل بومر کودک در اواخر دهه 1940 تا اوایل دهه 1960 ، بسیاری از خانواده ها بیش از سه فرزند داشتند. با این حال ، در گذشته ، زنان وقت بیشتری را برای کارهای خانه صرف می کنند.
منطقی خواهد بود که فکر کنیم فن آوری مدرن به کاهش بسیاری از ساعت های خانه کمک کرده است. زنان خانه دار گذشته دارای خلاء ربات ، ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا نبودند. در حالی که نوآوری های به کار رفته در دوران مدرن باعث صرفه جویی در وقت و انرژی برای خانه داران شده است ، برخی از امور به مراتب ساده تر نشده است.

وعده های غذایی

مانند خانم های خانه دار گذشته ، زنان خانه دار امروزی معمولاً مسئول وعده های غذایی هستند. در حالی که امروز برخی خدمات موجود است که سالها قبل در دسترس نبود ، مانند جعبه های اشتراک وعده غذایی ، هنوز هم برای تهیه غذای خانه به عهده خانه دار است. این مسئله در گذشته با زنان خانه دار چگونه تفاوت دارد؟ برنامه ریزی غذا در قرن بیست و یکم به یک نهاد دیگر تبدیل شده است. در گذشته گزینه های بسیار کمتری وجود داشت ، و حتی با توجه به افزایش دستمزدها و هزینه های زندگی به طور کلی ، هزینه غذای سالم بسیار کمتر بود.

به دلیل هزینه گزینه های سالم ، بسیاری از زنان خانه دار مجبور هستند بین هزینه و کیفیت انتخاب و انتخاب کنند. این ممکن است به معنای تهیه یک یا دو هزینه کم ، وعده های غذایی ناسالم برای هفته و تعداد انگشت شماری از وعده های غذایی ارزان قیمت اما سالم تر باشد. با برنامه ریزی های مربوط به دوره مدرن ، بیشتر زنان خانه دار نسبت به سالهای گذشته زمان بیشتری را برای تهیه وعده های غذایی صرف می کنند.

یک خانه دار خوب در دوره مدرن وعده های غذایی را قبل از خرید بقالی تهیه می کند. به این ترتیب ، او می تواند بودجه مواد غذایی را کنترل کند و برای تهیه غذاهای آماده در طول هفته کاملاً آماده باشد. با این کار ، یک زن خانه دار نیز می تواند زمان لازم برای تهیه شام ​​را تخمین بزند ، به این ترتیب به او اجازه می دهد تا بیشترین برنامه را ایجاد کند. برنامه زمانبندی یک جنبه اصلی برای حفظ خانه و سایر جنبه های خانه دار بودن است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.