چگونه می توان آشپزخانه را به شدت تمیز کرد؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه می توان آشپزخانه را به شدت تمیز کرد؟

۵۰ بازديد

چگونه می توان آشپزخانه را به شدت تمیز کرد
کابینت های بهم ریخته ، قسمت بالای یخچال غبارآلود و کوره ای که با هر بار پخت سیگار می کشد ، اجزای تشکیل دهنده یک آشپزخانه ایده آل نیستند. با آموزش گام به گام تمیز کردن شدید آشپزخانه ، این اتاق مهم را در خانه خود احیا کنید. شما به یک دسته مواد تمیز کننده و حداقل 90 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.
حال و هوای یک جلسه تمیزکاری پربار را تنظیم کنید. به موسیقی ، کتاب صوتی یا نوار زبان خارجی گوش دهید. زمان بسیار سریعتر با یک فضای لذت بخش می گذرد.
مواد
تلاش برای جابجایی کابینت شربت خانه برای تمیزکننده اجاق گاز ممکن است شما را به اندازه کافی ناامید کرده و شروع به شسته شدن کابینت کند ، که این امر شما را از روشی سریع برای نزدیک شدن به این کار سخت دور می کند. بنابراین ، ابتدا تمام لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید:
پاک کردن گرد و غبار (ترجیحاً با دسته بلند)
نردبان
تمیز کردن پارچه ها
سطل کوچک دسته دار
اسفنج
خلاac با اتصال
تمیز کننده همه منظوره ، صابون ظرف یا پاک کننده ملایم انتخابی
تمیز کننده فر
آستر قفسه یا کابینت و تقسیم کشو
جارو و موپ یا حوله
با یک پاکسازی 15 دقیقه ای شروع کنید
ظرف های نامرتب و کثیف را پاک کنید. این به شما فرصت می دهد تا پروژه های تمیزکاری واقعی را انجام دهید. هنوز نگران تمیز کردن کف نیستید.
دیوارها را تمیز کنید
گرد و غبار و سقف دیوارها را گردگیری کنید. برای رسیدن به نقاط مرتفع به پاک کننده گرد و غبار نیاز خواهید داشت. تعیین کنید که آیا دیوارها باید در نقاط کثیف شسته شوند. شستشوی موضعی را فراموش نکنید و دریچه های هوا ، دستگیره های در ، درها و صفحه های تعویض را فراموش نکنید. شستشوی دیوارها در این اتاق بیشتر از اتاقهای دیگر انجام می شود. ممکن است متوجه نشده باشید که میکسر دستی یا مخلوط کن روی دیوار را شل کرده است. چربی ، مواد زائد و مواد غذایی ریخته شده را از دیواره های خود تمیز کنید.
گرد و غبار و هنر تمیز و عکس
هنگام تمیز کردن عکس های قاب دار و عکس ها مراقب باشید. هرگز پاک کننده یا آب را روی قاب اسپری نکنید. مایع می تواند به پشت شیشه نفوذ کرده و به تصاویر آسیب برساند. در عوض ، یک پارچه تمیز را کمی خیس کنید تا قاب و شیشه پاک شود.
فن سقف را تمیز کنید
غبارگیری فن سقف را فراموش نکنید. شاید لازم باشد از یک پاک کننده ملایم مانند صابون روغن مورفی استفاده کنید. قبل از تعویض وسایل روشنایی را برداشته و به آرامی بشویید و خشک کنید.
پرده ها ، پرده ها و پرده ها را بشویید
پارچه ها ، پرده ها و پرده ها را پایین بیاورید تا بشویید یا مطابق با دستورالعمل های سازنده تمیز کنید. طاقچه ها و گوشه های پنجره را جارو برقی و تمیز کنید. داخل و خارج پنجره ها را بشویید. صفحات را برداشته ، بشویید و دوباره تعویض کنید.
اجاق گاز و یخچال را کنترل کنید
تمیزکننده فر را به فر بمالید و همانطور که جادو می کند ، یخچال را شروع کنید. پنجره ها را در آشپزخانه باز بگذارید تا از بوی زیاد پاک کننده فر جلوگیری شود.
فراموش نکنید که سیم پیچ یخچال و فریزر خود را از جاروبرقی پاک کنید. اگر می توانید برای جابجایی آن کمک کنید ، زمان خوبی برای جارو کردن و زیر آن نیز است. فریزر و یخچال را مرتب کنید. هرگونه مواد غذایی منقضی شده ، عمدتا ظروف خالی و وسایلی را که خریداری کرده اید و هرگز استفاده نکرده اید ، بیرون بریزید. وسایل را بگذارید تا روی پیشخوان نگه دارد.
قفسه ها و کشوهای یخچال را بیرون بیاورید. آنها را بشویید و برای از بین بردن بوهای باقی مانده یخچال کار کنید. قبل از تعویض قفسه ها و غذا ، داخل یخچال و فریزر را پاک کنید. اگر یک جعبه جوش شیرین تازه دارید ، آن را باز کرده و در یخچال خود بگذارید تا بوی بد آن گرفته شود.
پس از اتمام یخچال ، به اجاق برگردید ، چربی و مانده آن را پاک کرده و دستورالعمل های تمیز کننده فر را دنبال کنید.
روی اجاق گاز کار کنید
دستگیره ها ، مشعل ها ، درب های مشعل را بردارید و گیرنده ها را از روی اجاق بریزید. برای کسب اطلاعات در مورد روشهای تمیز کردن مناسب مدل خود ، کتابچه راهنمای مالک خود را دنبال کنید. اگر دیگر آن را ندارید ، باید بتوانید با جستجوی ساده در ساخت و مدل اجاق گاز خود ، دستورالعمل ها را به صورت آنلاین پیدا کنید. برخی از اجاق گازها بلند می شوند تا دسترسی آسان به نشت و خرده ریزها فراهم شود. کل اجاق گاز را پاک کنید و به بهترین روش های تمیز کردن صفحه آشپزخانه ، مشعل های گازسوز ، مشعل های برقی و هود محدوده توجه داشته باشید.
به لوازم خانگی برگردید
ابتدا تمام وسایل را از برق بکشید. توستر ، مخلوط کن ، مایکروویو و سایر لوازم کوچک را تمیز و تمیز کنید. اگر نشت در مایکروویو فسیل شده است ، یک فنجان پر از آب را به مایکروویو بجوشانید. بخار باید به شل شدن اسلحه کمک کند. اگر مایکروویو بو گرفت ، آب لیمو را در مایکروویو بجوشانید. فراموش نکنید که صفحه چرخان را تمیز کنید.
کابینت ها و کشوهای آشپزخانه را مرتب کنید
کابینت آشپزخانه را تمیز کنید. در صورت نیاز کابینت ها را ببندید. درب ها و کاسه های نامناسب را بردارید. هر چیزی که به طور منظم استفاده نمی شود را بیرون بیاورید. داخل و خارج کابینت ها را مرتب کرده و بشویید. کشوها را پاک کرده و تمیز کنید. ظروف ظروف خود را سازماندهی کنید. این زمان مناسبی برای نصب تقسیم کننده کشو برای سازماندهی بهتر کشوهای آشپزخانه شما است.
ماشین ظرفشویی را تمیز کنید
ماشین ظرفشویی را خالی کار کنید. سعی کنید قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی خالی ، سرکه یا جوش شیرین اضافه کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما در زیر یک تله غذا دارد ، آن را تمیز کنید. بیرون ماشین ظرفشویی را بشویید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.