به راحتی فر یا مایکروویو خودتان را تمیز کنید

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

به راحتی فر یا مایکروویو خودتان را تمیز کنید

۴۶ بازديد

عملکرد سریع گرمایش مایکروویو می تواند باعث جوشیدن و پاشیدن مواد غذایی خیلی سریعتر از سایر روش های گرمایش شود. خوشبختانه ، تمیز کردن مایکروویو به مواد شیمیایی خشن یا حتی چربی زیاد آرنج نیاز ندارد. بنابراین ، اگر مایکروویو شما به نظر می رسد داخل ظرف پتری موجود در یک آزمایشگاه علمی است ، وقت آن است که تمیزکاری مناسبی به آن بدهید.


چند بار تمیز کردن مایکروویو
در حالت ایده آل ، شما باید مایکروویو را پس از هر بار استفاده از وجود هرگونه پارچه یا نشت چک کنید و بلافاصله آنها را تمیز کنید. در حقیقت ، یک قانون اساسی خوب این است که هر بار که غذا تهیه می کنید مایکروویو را بررسی و تمیز کنید و میزهای آشپزخانه خود را تمیز کنید.


هنگامی که مواد غذایی داخل اجاق گاز پاشید ، هر بار که از اجاق استفاده می شود غذا "پخته" می شود و برداشتن آن بسیار دشوارتر می شود. تجمع زیاد غذا حتی می تواند بر نحوه کارایی مایکروویو تأثیر بگذارد.

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
برش های لیمو ، پرتقال یا آهک
سرکه سفید مقطر
جوش شیرین
مایع ظرفشویی با مواد برش دهنده چربی
اسفنج ملامینه (آقای پاک کن پاک کن)

ابزارها
کاسه یا فنجان شیشه ای مایکروویو
پارچه اسفنجی یا میکروفیبر
ماشین ظرفشویی
غرق یا وان بزرگ

دستورالعمل ها
بخار را با محلول برش مرکبات تمیز کنید
یک فنجان آب و چند برش لیمو ، پرتقال یا آهک را به یک کاسه شیشه ای مایکروویو یا یک فنجان بزرگ اندازه گیری اضافه کنید. کاسه را در مایکروویو قرار داده و با قدرت زیاد حرارت دهید تا زمانی که مخلوط بجوشد و فضای داخلی فر با بخار پوشش داده شود.

فر را خاموش کنید و قبل از باز کردن در پنج دقیقه صبر کنید. کاسه را برداشته و داخل فر را با یک اسفنج یا پارچه میکروفیبر پاک کنید.

نکته
اگر مایکروویو شما دارای صفحه گرامافون شیشه ای است ، می توان آن را در سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی شست. بعد از آماده شدن غذا آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید تا به راحتی تمیز شود.

بخار را با محلول سرکه تمیز کنید
یک فنجان آب و یک فنجان سرکه سفید مقطر را در یک کاسه مایکروویو قرار دهید. مایکروویو را قرار داده و روی آن حرارت دهید تا جایی که مخلوط بجوشد و در فضای داخلی مایکروویو بخار ایجاد کند.

مایکروویو را خاموش کرده و قبل از باز کردن درب پنج دقیقه صبر کنید. کاسه را برداشته و یک اسفنج را به محلول آغشته کنید. اسفنج را بکشید تا بیشتر محلول خارج شود و از آن برای پاک کردن باقی مانده مایکروویو استفاده کنید.


مقابله با مواد غذایی پخته شده
اگر عمل بخار دادن برای برش دادن پاش ها و چربی های غذایی پخته شده کافی نیست ، وقت آن است که از روش های دیگر و مقداری چربی آرنج استفاده کنید.

با استفاده از بطری اسپری ، مناطق مشکل دار را با سرکه سفید مقطر غبارآلود کنید. روی مقداری جوش شیرین خشک بپاشید. کف خواهد شد! وقتی کف کف متوقف شد ، با استفاده از اسفنج مواد غذایی و لکه ها را پاک کنید.
یک اسفنج را به آب آغشته کرده و مقداری جوش شیرین بپاشید. از عمل ساینده جوش شیرین برای مالش دادن مناطق مشکل دار استفاده کنید.
اسفنج ملامینه (Mr. Clean Magic Eraser) را مرطوب کرده و از آن برای از بین بردن غذای گیر کرده استفاده کنید. کار را با پاک کردن ناحیه با یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای از بین بردن باقی مانده به پایان برسانید.
درب مایکروویو را تمیز کنید
فضای داخلی درب مایکروویو باید با یکی از روش های بخار پاکیزه باشد. با این حال ، اگر تجمع چربی وجود دارد ، یک فنجان آب داغ را با یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک اسفنج را به محلول آغشته کنید و آن را بمالید تا فقط خیس شود. درب را پاک کنید و مرتباً اسفنج را بشویید. کار را با پاک کردن درب و پارچه ای که در آب تمیز آغشته شده است ، تمیز کنید تا آبکشی شود.

برای تمیز کردن واشر لاستیکی دور در ، اطمینان حاصل کنید که تمام پاشنده های غذا از بین رفته و یک اسفنج مرطوب با آب را با کمی جوش شیرین بپاشید. کار را با پاک کردن با یک پارچه مرطوب یا اسفنج تمیز برای شستشو باقیمانده به پایان برسانید.

برای تمیز کردن قسمت بیرونی درب و صفحه کنترل ، یک محلول از یک قسمت آب و یک قسمت از سرکه سفید مقطر را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از قسمت بیرونی اسپرینتز را تمیز کرده و با پارچه ای از میکروفیبر تمیز کنید تا بدون رگه باشد.

بوی غذای سوخته را بردارید
همه ما ذرت بو داده مایکروویو را فراموش کرده ایم و اجازه سوزاندن آن را داده ایم. بوی آن وحشتناک است و اغلب در مایکروویو باقی می ماند. برای از بین بردن بو و بوی غذاهای پرادویه ، باقی مانده را تمیز کرده و یک کاسه جوش شیرین درون آن قرار دهید. در را ببندید و اجازه دهید جوش شیرین بماند تا زمانی که دوباره از مایکروویو استفاده کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن مایکروویو بیشتر
حتی اگر فقط برای چند ثانیه فقط چیزی را گرم می کنید ، همیشه با دستمال کاغذی ، صفحه کاغذ یا پوشش مایکروویو سطح آن را بپوشانید.
از مصرف مایکروفر در غذاهایی که حاوی مقدار زیادی چربی مانند بیکن هستند خودداری کنید.
بعد از پختن چیزی با بو و بو و بو بو با مایکروویو یک فنجان آب که داخل آن چند برش لیمو وجود دارد ، سریع تمیز کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.