چگونه می توان اجاق توستر را تمیز کرد؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه می توان اجاق توستر را تمیز کرد؟

۴۶ بازديد

چگونه می توان اجاق توستر را تمیز کرد
از آنجا که از اجاق توستر اغلب برای گرم کردن و پخت و پز غذا و همچنین تست نان استفاده می شود ، فضای داخلی به نظافت گسترده تری نیاز دارد.
فر را از برق بکشید
همیشه قبل از شروع فرآیند تمیز کردن ، دستگاه را از برق بکشید و مطمئن شوید که کاملاً خنک است.
اجاق گاز توستر را از برق بکشید
قطعات را پاک کرده و پاک کنید
اکثر اجاق ها دارای یک سینی و رک می باشند که قابل جدا شدن است. پس از برداشتن ، می توان آنها را در آب گرم و صابون شستشو داده و یا در ماشین ظرفشویی قرار داد. در صورت وجود غذای گیر کرده ، اجازه دهید اجزا components یک شبه در آب صابون خیس بخورند تا به راحتی تمیز شوند.
از بین بردن اجزای اجاق توستر
لرزیدن خرده ریزها
اجاق توستر را به سطل آشغال یا سینک ظرفشویی منتقل کنید. در صورت امکان کف آن را باز کنید و یک لرزش خوب به آن بدهید تا خرده ریزها و ذرات غذا از بین برود. با استفاده از برس شیرینی ، خرده هایی را که به سطوح چرب چسبیده اند ، از بین ببرید.
تکان دادن خرده ریزها از اجاق توستر
یک محلول تمیز کننده را مخلوط کنید
دو فنجان آب بسیار گرم ، چند قطره مایع ظرفشویی و 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را مخلوط کنید.
مخلوط کردن یک محلول تمیز کردن
هشدار
گرفتن یک تمیزکننده تجاری اجاق گاز برای مقابله با فضای داخلی اجاق گاز توستر وسوسه انگیز است. این ایده بدی است زیرا بیشتر فضای داخلی از آلومینیوم ساخته شده است و تمیز کننده اجاق گاز می تواند باعث آسیب دیدن آلومینیوم شود.
فضای داخلی را تمیز کنید
یک اسفنج را به محلول آغشته کنید تا داخل اجاق توستر تمیز شود. حتما اسفنج را بیرون بیاورید تا مرطوب باشد اما نمی چکد. با شستشوی مکرر اسفنج ، هر سطح داخلی - دیوارها ، کف و سقف را پاک کنید. اگر غذایی سوخته وجود دارد که جوانه نمی زند ، از جوش شیرین و چند قطره آب خمیر درست کنید. اسکرابر پلاستیکی یا اسفنج ملامینه را به خمیر آغشته کرده و کمی اسکراب کنید. هرگز از پشم استیل یا هر تراشنده ساینده بیش از حد استفاده نکنید.
سعی نکنید که عناصر گرمایشی را تمیز کنید و سعی کنید هنگام تمیز کردن آنها بیش از حد مرطوب نشود.
تمیز کردن داخل اجاق توستر
درب شیشه ای را برق بزنید
اکثر اجاق های توستر یک پنجره شیشه ای در دارند. برای برش دادن هر گونه چربی و برق زدن آن ، از سرکه سفید مقطر با قدرت کامل استفاده کنید. آن را روی لیوان اسپری یا پاک کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. برای درخشش بدون رگه با پارچه ای نرم پاک کنید.
تمیز کردن درب شیشه ای اجاق توستر
بیرون را تمیز کنید
از همان محلول تمیز کننده ای که برای فضای داخلی استفاده می شود می توان برای خارج کردن اجاق گاز توستر استفاده کرد. از یک اسفنج نرم استفاده کنید که باعث خدشه دار شدن کار نشود. با پارچه ای نرم که فقط با سرکه مخلوط شده پاک کنید و باعث درخشش فولاد ضد زنگ شوید.
تمیز کردن کنترل ها را فراموش نکنید. در صورت پاک کردن صفحات ، می توان آنها را در آب گرم و صابون شستشو داده ، شستشو داده و قبل از جمع آوری به خوبی خشک کرد.
تمیز کردن قسمت خارجی اجاق توستر
فر توستر را دوباره جمع کنید
وقتی همه چیز تمیز و کاملا خشک شد ، اجزای سازنده را دوباره جمع کرده و اجاق گاز را به برق وصل کنید تا آماده استفاده شود.
دوباره اجاق توستر را کنار هم بگذارید
نکاتی برای تمیز نگه داشتن توسترها بیشتر
توسترها و اجاق های توستر را مرتباً تمیز کنید تا از تداخل باقیمانده با مکانیسم های داخلی جلوگیری شود. خرده ریزها می توانند از ظاهر شدن نان جلوگیری کنند!
کیسه های پلاستیکی نان یا نان را در نزدیکی وسایل قرار ندهید. گرمای توستر می تواند پلاستیک را به سرعت ذوب کند.
نکته
اگر یک کیسه پلاستیکی روی قسمت آخر توستر ذوب شده است ، از یک تراش دهنده چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید تا حد امکان پلاستیک را جدا کنید. برای از بین بردن پلاستیک باقیمانده ، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا خنک شود. جوش شیرین را روی اسفنج مرطوب بپاشید و محل را مالش دهید. با یک اسفنج مرطوب و تمیز پاک کنید و این کار را تکرار کنید تا دیگر پلاستیکی از بین نرود.
برای از بین بردن تغییر رنگ نهایی ، یک پنبه را به پاک کننده لاک ناخن پایه استون آغشته کنید. محل را با پنبه مالش دهید و هنگام انتقال پلاستیک ، از یک گلوله تازه استفاده کنید. در آخر ، ناحیه را با یک پارچه نرم و مرطوب آب پاک کنید تا محل شستشو شود.
یک آستر اجاق قابل استفاده مجدد را مرتب کنید تا در سینی خرده اجاق توستر قرار گیرد. این کار باعث می شود هنگام وقوع نشت ، نظافت آسان شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.