چک لیست نهایی تمیز کردن حمام

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چک لیست نهایی تمیز کردن حمام

۵۵ بازديد

زمانی که می خواهید خانه خودتان را تمیز کنید، باید به فکر تهیه یک برنامه برای چک کردن تمامی کارها باشید. به عنوان مثال باید بررسی کنید تا ببینید چه لوازمی را باید تمیز کنید و چه روش هایی برای آن وجود دارند. به عنوان مثال شرکت ها و بیمارستان های بزرگ باید برای تمیز کردن سماور صنعتی خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و بدانند چه روش هایی برای اینکار مناسب است. برای خرید سماور صنعتی از بازار طلایی کافیست کلیک کنید.

همچنین حمام یکی از اصلی ترین بخش های یک خانه به حساب می آید که برای تمیز کردن آن باید یک چک لیست را اماده کنید. از این رو قصد داریم تا در ادامه شما را با این موضوع آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


چک لیست تمیز کردن حمام نهایی
حمامها یکی از اتاقهای پرکاربرد در یک خانه است و این بدان معنی است که برای تمیز نگه داشتن آنها به توجه زیادی نیاز دارند. از آنجا که سرویس بهداشتی به عنوان سرآمد تمیز کردن بدن ما و نگه داشتن لباس های آلوده در محیطی گرم و مرطوب است ، محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها است ، مگر اینکه آن را به درستی تمیز کنید.
خوشبختانه بیشتر سطوح به راحتی تمیز می شوند و با کمی توجه روزانه و تمیز کردن دقیق هر هفته ، می توان کل اتاق را تمیز و تازه نگه داشت.
آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
تمیز کننده کاسه توالت
شیشه پاک کن
تمیز کننده حمام همه منظوره
سرکه سفید مقطر
جوش شیرین
ضد عفونی دستمال مرطوب
ابزارها
فرچه توالت
بطری اسپری
استیج
اسفنج ، پارچه های میکروفیبر یا حوله های کاغذی
برس شستشو
جاروب و گرد و غبار یا خلا vac
شستشو
سطل
وسایلی برای نظافت سرویس بهداشتی
صنوبر / اریکا لنگ
نظافت روزانه
وسایل پایین را پاک کنید
بعد از هر بار استفاده از یک دستمال مرطوب کننده یا اسفنج ضدعفونی کننده ، شیر آب و سینک ظرفشویی ها را پاک کنید تا پاشیدگی ها و نشتی ها از بین برود. همیشه دستمال مرطوب دوم را بگیرید تا قطره های روی صندلی های توالت یا کف ها تمیز شود.
دیوارها و درهای دوش خشک
بعد از هر بار دوش گرفتن ، از یک حوله یا حوله برای پاک کردن دیواره های غرفه دوش و درها یا وان برای جلوگیری از تجمع کف صابون و لکه بینی آب استفاده کنید. پرده دوش را ببندید تا سریعتر خشک شود.
حوله های مرطوب و حمام آویزان کنید
حوله ها و حمامهای مرطوب را آویزان کنید تا در اولین فرصت خشک شوند تا از رشد کپک جلوگیری شود.
پاک کردن درهای دوش با کش
نکته
دستمال های دستی را روزانه عوض کنید زیرا مشترک هستند و به سرعت کثیف می شوند. این امر به ویژه اگر شخصی در خانواده سرماخوردگی یا ویروس داشته باشد بسیار مهم است.
نظافت هفتگی
برای استفاده بهینه از وقت خود ، از بالای اتاق شروع کنید و مسیر خود را پایین بیاورید. کف حمام را برای آخرین بار ذخیره کنید تا بتوانید در هنگام تمیز کردن ، هر قطره یا خرابی را ایجاد کنید.
نکته
دستورالعمل های مربوط به همه محصولات تمیز کردن حمام را بخوانید. اگر به محصولات زمان دهید تا کار کنند ، بهترین نتیجه را خواهید داشت. آنها را اسپری کرده و حداقل پنج دقیقه صبر کنید تا بتوانند خاک را از بین ببرند و پاک کردن آن آسان تر شود. استفاده از کمی حوصله به این معنی است که باید اسکراب کمتری انجام دهید.
حوله و حمام را بشویید
همه حوله ها ، پارچه های دستشویی ، حوله های دستی و تشک های حمام را جمع کرده و بشویید. اگر فرش های کوچک پرتابی دارید ، آنها را به بیرون ببرید تا موها و گرد و غبار را لرزاند. برچسب مراقبت را بررسی کنید ، اما بیشتر آنها قابل شستشو هستند. اجازه دهید فرش ها در هوا خشک شوند تا از آسیب رسیدن به پشت لاستیک جلوگیری شود.
توالت را تمیز و ضد عفونی کنید
ابتدا با افزودن یک تمیزکننده کاسه توالت تجاری به کاسه شروع کنید. به آن سرعت دهید و سپس درب آن را ببندید تا زمان تمیزتر کار کند. قسمت بیرونی وسایل را با یک دستمال ضد عفونی کننده یا با اسفنج و شوینده حمام چند منظوره پاک کنید.
اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید ، هر هفته با لکه ها مقابله کنید تا راحت تر از بین برود.
کار را با تمیز کردن فضای داخلی کاسه - تمیز کردن زیر لبه فراموش نکنید - و سپس آن را بشویید.
دوش یا وان را تمیز کنید
خواه از کاشی و سرامیک ، فایبرگلاس یا غرفه دوش سنگی استفاده کنید ، باید هفتگی آن را کاملاً تمیز کنید تا کف صابون و هرگونه مشکل کپک بر روی سطح از بین برود. همان محصولاتی که دوش را تمیز می کنند می توانند در وان استفاده شوند.
برای برداشتن موهای زهکشی وقت بگذارید و هرگونه گرفتگی را قبل از بدتر شدن برطرف کنید.
اگر پرده دوش دارید ، با استفاده از یک پارچه مرطوب میله دوش و حلقه های پرده را پاک کنید تا گرد و غبار و پس مانده های کف صابون پاک شود.
سینک ظرفشویی و پیشخوان را تمیز کنید
همه چیز را از بالای سینک ظرفشویی و پیشخوان بردارید. برای پاک کردن مواد آرایشی خشک شده ، خمیردندان ها و مواد تمیز از هر سطح از یک شوینده حمام همه کاره یا مخلوط جوش شیرین و چند قطره سرکه استفاده کنید.
برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب به خوبی با آب ساده بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. یک فنجان جوش شیرین و 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را در آبکش بریزید تا به تمیز نگه داشتن آب کمک کند.
نکته
برای سهولت کار تمیز کردن ، نگهدارنده های مسواک و صابون را در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.