چهار مورد از کثیف ترین لوازمی که در آشپزخانه شما وجود دارند

۴۶ بازديد

آشپزخانه ممکن است قلب یک خانه باشد ، به همین دلیل معمولاً کثیف ترین مکان خانه است. آشفتگی آشکاری وجود دارد - مانند ظروف دست دوم ، کف چسبناک یا اجاق های پوسته ای. اما آیا مکان های دیگری وجود دارد که فراموش می کنید آنها را تمیز کنید؟ به این فکر کنید که چه چیزهایی روی پیشخوان ها و قفسه های آشپزخانه قرار دارد - غذای نپخته نشده ، شسته نشده و خام ، کوله پشتی و کیف پول که همه جا روی زمین نشسته است - و اینکه چقدر دستگیره های یخچال و دستگیره های کابینت را لمس می کنیم بیایید نگاهی به کثیف ترین مکان های آشپزخانه و نحوه تمیز نگه داشتن آنها بیندازیم.
01
از 09
دستگیره ها ، دسته ها و صفحه های لمسی
دستگیره مایکروویو
nwinter / E + / گتی ایماژ
هر وسیله ای در آشپزخانه شما دارای نوعی صفحه کنترل یا دسته است که هر بار استفاده می شود لمس می شود. همه آن دستگیره ها ، دکمه ها یا صفحه های لمسی پس از تهیه غذای خام یا قبل از شستن دست ها استفاده می شود و خاک بدن و باکتری هایی مانند سالمونلا ، لیستریا ، E. coli ، به علاوه کپک و مخمر باقی می ماند. همه این ارگانیسم ها می توانند باعث ناراحتی های گوارشی شوند و حتی شما و خانواده تان را بسیار بیمار کنند.
کشش های کابینت آشپزخانه ، دستگیره های لوازم خانگی و صفحه کنترل باید پس از تهیه غذا یا روزانه ، با استفاده از یک دستمال ضد عفونی کننده یا تمیز کننده ضدعفونی کننده اسپری و پارچه یا حوله کاغذی تمیز.
02
از 09
فرو رفتن
فرو رفتن
آکسفورد / ای + / گتی ایماژ
حتی اگر آب زیادی از سینک ظرفشویی آشپزخانه شما عبور می کند ، به احتمال زیاد میکروب هایی در کمین سطح زمین هستند ، به خصوص در شکاف هایی که سینک ظرفشویی به پیشخوان می پیوندد ، در اطراف تخلیه و درپوش های دفع زباله.
براساس بنیاد ملی بهداشت بین الملل (NSF) ، 45٪ از تمام غرق های خانگی آزمایش شده دارای E. coli یا نوعی باکتری کلی فرم بودند.
سینک آشپزخانه باید بعد از هر بار تهیه غذا ، شستن ظرف ها یا حداقل یک بار در روز ضد عفونی شود و دستگیره ها و شیر آب و قسمت های پیشخوان نزدیک ظرفشویی را فراموش نکنید. وقتی مواد غذایی آلوده را شستشو می دهید ، آنها همه پاش ها را می گیرند.
از پاک کننده سینک ظرفشویی استفاده کنید که حاوی ماده ضدعفونی کننده و حوله تمیز یا دستمال های ضدعفونی کننده یکبار مصرف باشد.
03
از 09
اسفنج و پارچه های ظرف دار
ظروف اسفنجی
جاناتان گلبر / گتی ایماژ
در تلاش برای کاهش استفاده از حوله های کاغذی و تأثیر آنها بر محیط ، بسیاری از خانه ها از اسفنج سلولزی ، برس شستشوی ظرفشویی و حوله های پارچه ای استفاده می کنند. متأسفانه ، طبق مطالعه انجام شده توسط NSF ، حداقل 75 درصد از این اقلام دارای باکتری های کلی فرم (سالمونلا یا E.coli) هستند.
اگر از این محصولات استفاده می کنید ، باید بعد از هر جلسه آماده سازی غذا یا تمیز کردن غذا ، آنها را در آب گرم بشویید. برس تمیز کردن سینک و سبزیجات را می توان در ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن کامل بعد از هر بار استفاده قرار داد.
04
از 09
یخچال
یخچال
شان مالیون / کتابخانه عکس / گتی ایماژ
ما قبلا بحث کردیم که چه چیزی می تواند در دسته های یخچال و صفحه لمسی کمین کند ، اما حتی با وجود دمای هوا ، برخی از باکتری های مضر در داخل یخچال شما رشد می کنند.
بیشتر میوه ها و سبزیجات اگر قبل از نگهداری شسته نشوند ، مدت بیشتری تازه می مانند. بنابراین ، داخل کشوی سبزیجات می روند ، که هنوز با باکتری ها و آفت کش ها پوشانده شده است. البته ، شما آنها را قبل از تهیه و خدمت به خانواده خود شسته اید ، اما باکتری ها و میکروب ها در کشوی تیز باقی مانده اند.
همین مورد در مورد گوشت خام که در یخچال نگهداری می شود اتفاق می افتد. نشت بسته بندی و مایعات در کشوها و در امتداد لبه های قفسه ها جمع می شوند. قبل از ورود به یخچال و فریزر ، حتی محصولات بسته بندی شده مانند شیر یا وان های کره بارها مورد استفاده و نگهداری قرار گرفته اند.
برای خلاص شدن از شر باکتری های کلی فرم ، و همچنین مخمر و کپک قابل تولید در آنجا ، ماهیانه کشوها یا قفسه های یخچال را بردارید و سطوح را با مواد شوینده ملایم و آب گرم یا گرم بشویید. با پارچه تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید.
بین تمیز کردن کامل ، هر گونه نشت را پاک کرده و با یک دستمال ضدعفونی کننده سریع به سطوح داخلی پاک کنید.
و هنگامی که مشغول تمیز کردن ماهانه داخل یخچال هستید ، چند دقیقه وقت بگیرید تا قسمت بالای دستگاه را گردگیری کرده و پشت و زیر آن را نیز جارو برقی کنید. درپوش دریچه را بردارید تا سیم پیچ ها جارو برقی شود. گرد و غبار موجود بر روی سیم پیچ ها باعث می شود که یخچال برای خنک ماندن با استفاده از انرژی بیشتر ، بیشتر کار کند و ذرات غذایی که در زیر آن پنهان می شوند ، آهن ربا حشرات هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.