استفاده از مواد تمیزکننده ای که کارکرد آن را نمی دانید

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

استفاده از مواد تمیزکننده ای که کارکرد آن را نمی دانید

۴۳ بازديد

سرکه سفید مقطر
سرکه و جوش شیرین در کنار یک لیمو
Eskay Lim / EyeEm / گتی ایماژ
سرکه سفید مقطر پاک کننده ای غیر سمی است که توسط بسیاری ترجیح داده می شود سطوح اطراف خانه را تمیز کند. در حالی که سرکه می تواند در از بین بردن برخی از باکتری ها موثر باشد ، یک ضد عفونی کننده ثبت شده در EPA نیست و بسیاری از گونه های خطرناک باکتری ها را از بین نمی برد.

به عنوان پاک کننده خانگی وقتی با آب مخلوط شود ، در از بین بردن برخی لکه ها و بهبود نتایج لباسشویی موثر است.

برخی از سطوح وجود دارد که سرکه می تواند به آنها آسیب برساند. از استفاده از سرکه در صفحات پیشخوان و کف طبیعی مانند کف ساخته شده از گرانیت ، سنگ مرمر و کوارتز خودداری کنید زیرا باعث سنگ تراشی سنگ می شود. سرکه همچنین می تواند به دوغاب های درزگیر و سطوح واکس زده شده آسیب برساند.

هشدار
ترکیب سرکه و سفید کننده کلر می تواند منجر به تولید گاز کلر شود.
ترکیب سرکه و پراکسید هیدروژن در همان ظرف باعث ایجاد اسید پراستیک ، ماده خورنده و تحریک کننده ریه می شود.
05
از 13
آب اکسیژنه
جعبه کمک های اولیه با دو بطری پراکسید هیدروژن
Stockbyte / گتی ایماژ
پراکسید هیدروژن یک سفید کننده ملایم است که می تواند سطوح را ضد عفونی کرده و به از بین بردن لکه های لباسشویی و اطراف خانه کمک کند. این محلول سه درصدی با غلظت های سه تا ده درصد در داروخانه ها فروخته می شود و برای تمیز کردن و ضد عفونی خانگی بسیار مفید است.

پراکسید هیدروژن دقیقاً مانند آب حاوی مولکول های هیدروژن و اکسیژن است اما ناپایدارتر است. به همین دلیل در یک بطری قهوه ای تیره برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرما ، نور و هوا وجود دارد. با قرار گرفتن در معرض ، مولکول ها به آب ساده تبدیل می شوند. تجزیه مضر نیست اما اگر هنگام شروع تمیز کردن ، "گاز" از بین برود ، شما فقط از آب ساده استفاده می کنید. پس از باز شدن از پراکسید هیدروژن در مدت یک ماه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید ، با این وجود می توانید از آن تا مدت شش ماه پس از باز شدن استفاده کنید.

از آنجا که ماده سفید کننده است ، از پراکسید هیدروژن روی پارچه های تیره یا فرش استفاده نکنید و هرگز با سایر محصولات تمیز کننده مخلوط نشوید.

06
از 13
پودر لباس شویی
شخصی که مواد شوینده لباس می ریزد
LIGHTITUP / Twenty20
با استفاده از مواد شوینده لباس ، بزرگترین اشتباهی که مرتکب می شوید استفاده زیاد در هنگام شستن لباس است. استفاده بیش از حد از مواد شوینده باقی مانده چسبنده بر روی پارچه هایی ایجاد می کند که باکتری های ایجاد کننده بو را به دام می اندازد و می تواند خاک بیشتری را در حین پوشیدن لباس جذب کند.

برچسب های محصول را بخوانید تا بهترین دوز را برای اندازه بار لباسشویی و نوع ماشین لباسشویی خود درک کنید.

اگرچه مواد مایع شوینده لباسشوئی مضر نیستند ، اگر به مدت طولانی نگهداری شوند ، می توانند از هم جدا شوند و از اثر کمتری برخوردار شوند. اگر ظرف یک سال از خرید از شوینده ها استفاده کنید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. برای محصولات قدیمی ، قبل از استفاده از ظرف ، لرزش خوبی بدهید.

07
از 13
ضد عفونی کننده لباسشویی
بطری های لباسشویی به صف شده اند
lifewjess / Twenty20
این که از سفید کننده کلر ، روغن کاج یا ضدعفونی کننده فنلی مانند Lysol Laundry Sanitizer برای از بین بردن باکتری های لباسشویی استفاده می کنید ، استفاده صحیح از آن مهم است یا صرفاً وقت و هزینه خود را هدر می دهید.

برای ضد عفونی لباس و ملافه ، از نوع ضدعفونی کننده مناسب برای نوع پارچه استفاده کنید و برچسب های محصول را دنبال کنید.
سفید کننده کلر باید در اطراف نقطه میانی چرخه شستشو یا در طول چرخه شستشو با استفاده از گرمترین آب مناسب پارچه اضافه شود.
روغن کاج و ضد عفونی کننده فنلی باید در طول چرخه شستشو اضافه شود و لباس باید حداقل 15 دقیقه در محلول ضدعفونی کننده و آب شستشو باقی بماند تا بیشترین باکتری را از بین ببرد.
08
از 13
تمیز کننده های اجاق گاز
اجاق گاز در قابلمه و قابلمه
Le Creuset / Unsplash
تمیزکننده های کوره اغلب سمی ترین پاک کننده در یک خانوار متوسط ​​هستند. خوشبختانه ، تولیدکنندگان فرمول هایی را تولید کرده اند که بدون دود و خشن تر از گذشته است.

دوباره وقت بگذارید و دستورالعمل ها را بخوانید. از پاک کننده های امروزی باید در اجاق گاز سرد استفاده شود. ابتدا گرم کردن اجاق گاز فقط باعث بدتر شدن بخارها شده و باعث پاشیدن دستگاه تمیزکننده می شود. از همه مهمتر ، برای تمیز کردن وقت بگذارید تا کار کند. اگر به پاک کننده اجازه دهید حداقل دو ساعت بماند - حتی یک شب هم بهتر است - مسواک زدن کمتر انجام می شود.

با پاک کردن پاک کننده و چربی پخته شده ، اسفنج یا پارچه را مرتباً در آب تمیز بشویید تا از توزیع مجدد چربی جلوگیری شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.