نحوه تمیز کردن اسفنج و برس

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

نحوه تمیز کردن اسفنج و برس

۴۰ بازديد

نحوه تمیز کردن اسفنج و برس
تمیز کردن برای اسفنج ها و برس هایی که به عنوان بخشی از تهیه غذا در آشپزخانه استفاده می شوند ، ضروری است.
آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب گرم
ساحل کلر
ابزارها
سطل یا سینک ظرفشویی
دستورالعمل ها
در آب داغ بشویید
پس از هر بار استفاده ، اسفنج یا برس را به خوبی در آب داغ بشویید و به صورت قائم نگهداری کنید تا سریع خشک شود.
هفتگی ضدعفونی کنید
حداقل یک بار در هفته ، یک محلول آب گرم یک گالنی و سفید کننده کلر یک و نیم پیمانه را مخلوط کرده و اجازه دهید اسفنج ها و برس ها به مدت پنج تا 10 دقیقه خیس بخورند. توجه: از برسهایی که پایه یا دسته چوبی دارند خیس نکنید. آنها را به سرعت در محلول فرو برده و سپس اجازه دهید تا در هوا خشک شوند.
نکته
اسفنج ها را بوی نامطبوع بریزید. این بو باکتری هایی است که شما در حال پخش کردن روی هر سطحی است که اسفنج لمس می کند.
پس از صاف یا خرد شدن برس ، برس ها را دور بریزید.
نحوه پاک کردن گردگیرها
مگر اینکه هر وقت از تمیز کردن استفاده می کنید ، از گردگیرهای یکبار مصرف استفاده کنید ، گرد و غبار ، میکرو الیاف یا الیاف پشم باید پس از هر بار استفاده تمیز شوند. این روش های تمیز کردن برای هر نوع مناسب است.
آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
مایع ظرفشویی
آب گرم
ابزارها
سطل بزرگ یا سینک ظرفشویی
دستورالعمل ها
گرد و غبار را از بین ببرید
پس از هر بار استفاده ، داستر را بیرون ببرید و حداقل برای یک دقیقه کاملاً لرزش دهید. کمک می کند تا دستگیره را روی چیزی محکم بزنید تا گرد و غبار واقعاً شل شود.
گرد و غبار تعبیه شده را پاک کنید
اگر به نظر می رسد گرد و غبار آلوده است یا مانند گذشته گرد و غبار جمع نمی کند ، یک محلول آب گرم و کمی مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. به مدت چند دقیقه گرد و غبار را از طریق مخلوط ورق بزنید. با آب گرم بشویید تا از پس مانده صابون پاک شود.
به آرامی آب اضافی را بگیرید و آویزان کنید تا خشک شود. وقتی الیاف یا پرها خشک شدند ، دسته را بین کف دستان خود بچرخانید تا شکل مناسب را بازیابی کند.
نحوه تمیز کردن پارچه های پنبه ای و میکروفیبر
هر دو نوع پارچه در هنگام انجام کارهای منفی قدرت خود را دارند. پارچه های نخی را برای کارهای سنگین و هر چیزی که شامل محصولات تمیز کننده روغنی یا خشن باشد ، انتخاب کنید. پارچه های میکروفیبر ظرافت بیشتری دارند و هرگز نباید از آنها برای کارهای تمیز کردن سنگین استفاده شود. فقط از آنها برای گردگیری یا خشک کردن ظروف استفاده کنید.
آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
شوینده لباسشویی سنگین
سفید کننده کلر
چربی گیر (اختیاری)
ابزارها
ماشین لباسشویی
فرو رفتن
دستورالعمل ها
پارچه های پنبه ای را بشویید
پارچه های نخی که برای تمیز کردن استفاده می شوند می توانند در ماشین لباسشویی با استفاده از آب گرم و مواد شوینده سنگین برای پاک کردن خاک شسته شوند. اگر نگران باکتری هستید ، سفید کننده کلر را به چرخه شستشو اضافه کنید.
اگر پارچه های نخی با چربی یا مقدار بیش از حد مواد تمیز کننده پوشانده شده اند ، اجازه دهید قبل از شستن در محلول آب داغ و مواد چربی زدایی از قبل خیس شوند. پارچه های آغشته به روغن را هرگز حتی پس از شستن در خشک کن لباس قرار ندهید. قابل احتراق هستند. به آنها اجازه دهید تا خشک شوند.
پارچه های میکروفیبر را تمیز کنید
پارچه های میکروفیبر را در آب گرم بشویید و از نرم کننده های پارچه یا ورق های خشک کن که باعث بر هم خوردن کیفیت گرد و غبار الیاف می شود ، خودداری کنید.
نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطل تمیز کردن
همیشه یک کار تمیز کردن را با یک سطل تمیز شروع کنید.
آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب گرم
سفید کننده کلر ، روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنلی
دستورالعمل ها
سطل شستشو
پس از پایان کار خسته کننده تمیز کردن ، سطل را با آب گرم بشویید.
سطل را ضد عفونی کنید
سطل را حداقل با یک گالن آب گرم پر کنید. به دنبال دستورالعمل های برچسب ، سفید کننده کلر ، روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنلی (لیزول) اضافه کنید. محلول را به دور داخلی سطل بچرخانید و محلول را با مسئولیت پذیری دور بیندازید.
هشدار
هرگز محصولات تمیزکننده مختلف را مخلوط نکنید زیرا بخارهای سمی می توانند ایجاد شوند. همیشه از مواد شیمیایی در فضایی با تهویه مناسب استفاده کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.