چگونه کپک های خانه را از بین ببریم؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه کپک های خانه را از بین ببریم؟

۹۲ بازديد

کفش ، کت ، لوازم جانبی و مبلمان چرمی
قالب روی کت چرم ، کفش ، کیف پول و مبلمان ، در صورت امکان ، باید در خارج از خانه خارج شود. سطح را با پارچه آغشته به سرکه سفید مقطر و سپس با یک صابون چرمی خوب و آب گرم پاک کنید. با یک پارچه نرم خشک کنید و اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود. پس از خشک شدن کامل ، مورد را با نرم کننده چرم درمان کنید.
کتاب و مقاله
کپک در نهایت کاغذ را از بین می برد اما می توان با موفقیت از بین برد. برای کتابهای گران قیمت و مقالات مهم تاریخی ، با یک مسئول مراقبت حرفه ای مشورت کنید.
هرگز سعی نکنید کاغذ مرطوب را درمان کنید. قالب لکه می شود و برداشتن آن تقریباً غیرممکن می شود. اجازه دهید کاغذهای موجود در کتابها در معرض آفتاب کاملاً در هوا آفتاب گرفته و یا در یک ظرف در بسته با مواد جاذب رطوبت مانند ژل سیلیس یا نشاسته ذرت که بین صفحات پاشیده شده قرار دهید.
وقتی کتاب خشک است ، بیرون بروید و از یک برس یا پارچه نرم برای مسواک زدن آرام کپک روی جلد و هر صفحه استفاده کنید. برای محافظت از صفحه پشت آن ، یک ورق کاغذ موم زده شده در زیر هر صفحه قرار دهید. یک پارچه تمیز و نرم را با پراکسید هیدروژن کمی خیس کنید و هر صفحه را به آرامی پاک کنید و اجازه دهید قبل از انتقال به صفحه بعد کاملاً خشک شود.
لوازم خانگی
لوازم خانگی مانند واشر ، یخچال و سازهای قهوه که رطوبت ، گرما یا غذا را برای تغذیه قالب ترکیب می کنند ، به تمیزکاری مکرر نیاز دارند.
با اجرای چرخه آب گرم با سفید کننده کلر (بدون لباس) حداقل ماهانه واشرها را تمیز کنید. هر گوشه و کنار از مهر و موم های درب واشر جلو را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ قالبی در حال رشد نیست که بتواند بوی کپک زده لباس را بگیرد.
سرکه سفید مقطر کار بسیار خوبی در تمیز کردن یخچال ها و قهوه سازها انجام می دهد و به جلوگیری از رشد کپک کمک می کند.
کاشی و دوغاب
رطوبت حمام و خاک بدن روی سطوح ، محیط مناسبی برای رشد کپک ایجاد می کند. پاک کننده های تجاری زیادی وجود دارد که می توانید خریداری کنید ، اما سفید کننده کلر و آب به همان اندازه موثر و بسیار ارزانتر هستند.
کافی است یک قسمت سفید کننده را با 16 قسمت آب (یک فنجان سفید کننده به یک گالن آب) مخلوط کرده و به مناطق تحت تأثیر قالب بمالید. اجازه دهید محلول قبل از مالش یا عقب نشینی حداقل به مدت 15 دقیقه روی محل کپک زده بماند. 3. با آب بشویید و خشک کنید و پنجره ها را کاملاً خشک نگه دارید
از بین بردن قالب از دیوارهای داخلی ، کف و فرش
اگر قالب فازی و سیاه باشد ، ممکن است بسیار بدتر از حالت ناخوشایند باشد. این منطقه باید باز شود تا آسیب ساختاری بررسی شود. از عینک ایمنی و محافظ تنفسی استفاده کنید. تمام مصالح ساختمانی باید در کیسه های پلاستیکی سنگین قرار گیرند و به درستی دفع شوند. اجازه دهید منطقه کاملا خشک شود و تعمیرات لازم انجام شود.
برای تمیز کردن سطوح متخلخل مانند چوب و دیوار خشک ، باید به محلول سفید کننده و آب مواد شوینده اضافه شود تا به چسبیدن آن کمک کند. یک قسمت مواد شوینده ظرفشویی ، 10 قسمت سفید کننده و 20 قسمت آب را مخلوط کنید. با اسفنج یا موپ بزنید ، سعی کنید سطح اشباع نشود. آبکشی نکنید و اجازه دهید محلول خشک شود
فرش های دارای قالب یا بوی خاک آلود باید کاملاً برداشته شوند. با استفاده از دستگاه تنفس ، فرش و پد را به قسمتهای کوچک برش دهید. برای جلوگیری از گسترش اسپورهای قالب موجود در هوا ، مواد و کف آن را با آب غبارآلود کنید. فرش را در پلاستیک سنگین ببندید تا دفع شود. از خلاuum مرطوب و خشک برای تمیز کردن کامل محل استفاده کنید و اجازه دهید تا قبل از تعویض کفپوش برای چند روز در هوا خشک شود.
سطوح بیرونی خانه
سفید کننده کلر در تمیز کردن انواع سایدینگ منزل ، بتن ، آجر و سنگ کاملاً م effectiveثر است ، اما برای گیاهان و چمن ها مضر است. گیاهان آسیب پذیر را حتما با ورق های پلاستیکی سنگین بپوشانید .3
یک فنجان سفید کننده کلر را به یک گالن آب مخلوط کنید. این محلول را می توان با سمپاش باغبانی ، برق شوی ، یا برای تمیز کردن دست استفاده کرد. همیشه از عینک ایمنی ، دستکش ، لباس محافظ و ماسک تنفسی استفاده کنید. محلول سفید کننده باعث از دست رفتن رنگ هر نوع پارچه می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.