چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

۳۲ بازديد
تمیز کردن جواهرات ، به ویژه قطعات نقره ای که به همین راحتی لکه دار می شوند ، برخلاف پاک کردن میزها یا جارو کردن کف اتاق ، احتمالاً یکی از وظایف بالای لیست کارهای شما نیست. اگرچه انجام این کار ساده است ، اما به راحتی می توان این پروژه تمیزکاری را که اغلب مورد غفلت قرار گرفته است ، به زودی از بین برد ، زیرا تکه های نقره ای که ما هر روز می پوشیم ، مانند گوشواره های نقره ای که هرگز بر نمی دارید یا یک گردنبند ، همیشه به این زودی ها لکه دار نمی شوند. این قطعات که معمولاً فرسوده می شوند معمولاً فقط به یک جلای گاه به گاه احتیاج دارند. این قطعات از جواهرات نقره ای ظریف تر است که در جعبه ها یا سینی ها قرار می گیرند ، در اثر قرار گرفتن در معرض و عدم استفاده از آنها تاریک می شوند ، که ممکن است نیاز به یک شستشوی شدیدتر داشته باشد. این روش های ساده DIY به شما کمک می کند تا لکه ها را از بین برده و درخشش را حفظ کنید تا جواهرات نقره ای خود را درخشان نگه دارید.
چگونه جواهرات نقره ای را به روش ساده تمیز کنیم
نقره یک فلز نرم و براق است ، بنابراین تمیز کردن ملایم کلیدی است. مخلوطی از آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم یا حتی شامپوی کودک معمولاً تمیز کردن جواهرات روزمره را به دنبال خواهد داشت. این روش همچنین برای تمیز کردن جواهرات طلا جواب می دهد.

چند قطره صابون ظرف مایع به آب گرم اضافه کنید. مخلوط کنید تا حباب تشکیل شود.
به مدت 5 تا 10 دقیقه جواهرات را در محلول خیس کنید.
برای تمیز کردن شکاف ها از مسواک با موی نرم مانند مسواک استفاده کنید.
جواهرات را در آب گرم بشویید.
برای خشک کردن ، جواهرات را با پارچه نقره ای یا حوله میکروفیبر به آرامی مالش دهید. (توجه: از استفاده از حوله های کاغذی خودداری کنید ، زیرا باعث خراش نقره می شود).
جواهرات نقره ای ظریف با الماس یا سنگهای قیمتی دیگر اغلب با آب و صابون تمیز می شوند. با این حال ، قبل از تمیز کردن اشیا valu با ارزش ، صحبت با یک جواهر را در نظر بگیرید یا این قطعه را به طور حرفه ای تمیز کنید تا ایمن باشد.

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره
قطعات نقره ای موجود در جعبه جواهرات شما به احتمال زیاد از نقره استرلینگ ساخته شده اند تا نقره خالص. نقره استرلینگ به طور معمول حاوی حدود 7.5٪ مس است که باعث می شود آن قوی تر از 99.9٪ نقره خالص باشد (که نادر است) اما همچنین باعث کدر شدن می شود. (مس مقصر اصلی لکه دار کردن جواهرات نقره استرلینگ است.)

برای اینکه بفهمید جواهرات شما از نقره استرلینگ در برابر نقره اندود شده است ، قلاب را از نظر علامتی که روی آن 9.25 ، 925/1000 ، استرلینگ ، S / S یا استرلینگ 9.25 نوشته شده است ، بررسی کنید. اگر گردنبند یا دستبند شما این علائم را ندارد ، احتمالاً نقره ای است.

اگر آب و صابون ترفندی برای شما ایجاد نکرد ، می توانید روش های DIY دیگری را برای تمیز کردن نقره که از انبارهای معمولی و خانگی استفاده می شود ، امتحان کنید ، از جمله جوش شیرین ، آب لیمو ، روغن زیتون ، سرکه سفید ، نمک و خمیر دندان.

خمیر جوش شیرین درست کنید
دو قسمت جوش شیرین را به یک قسمت آب مخلوط کنید تا خمیر شود ، سپس مخلوط را به آرامی روی جواهرات بمالید. آن را با یک پارچه نرم یا حوله میکروفیبر بشویید و خشک کنید. با استفاده از نشاسته ذرت می توانید روش مشابهی را نیز دنبال کنید. فقط بگذارید رب کاملا خشک شود تا لکه آن پاک شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.