چگونه از لباس های الیافی خود مراقبت کنیم؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه از لباس های الیافی خود مراقبت کنیم؟

۳۵ بازديد

پارچه پنبه ای از الیاف طبیعی گیاه ساخته شده است و به طور گسترده ای در لباس ها و پارچه های رومیزی و همه چیز از لباس های مخصوص نوزاد تا شلوار جین آبی جین استفاده می شود. الیاف را می توان بافته یا گره زد و پارچه هایی با تنفس راحت تولید کرد. لباس های نخی مقرون به صرفه و بادوام هستند اما باید به درستی دست زدن به آنها انجام شود تا به بهترین شکل و ماندگاری آنها برای سالها حفظ شود.


پارچه های صد در صد نخی قابل شستشو هستند. با این حال ، همیشه قبل از پرتاب لباس در واشر ، برچسب های مراقبت از لباس را بررسی کنید. در حالی که پنبه قابل شستشو است ، برخی از لباس ها یا لوازم جانبی ممکن است دارای موادی باشند که ساختار و شکل آنها را فراهم می کند - مانند رابط کاربری در کتهای ساختاری و بلیزرها - که قابل شستشو نیستند. بنابراین ، اگر تازه کار لباسشویی را شروع می کنید و فقط یک برچسب خشک تمیز می بینید ، توجه کنید. لباس های نخی بسته به میزان آلودگی مواد باید هر دو تا سه بار پوشیده شود.


نحوه شستن لباس های نخی
مواد شوینده شوینده با عملکرد بالا
دمای آب سرد برای پنبه های رنگی ، گرم برای ملافه های تخت و لباس زیر
چرخه واشر طبیعی است
چرخه خشک کردن پرس دائمی لباس ، چرخه منظم ملحفه
درمان های خاص لکه ها را قبل از درمان کنید
تنظیم اتو تنظیم پنبه یا 400 F / 204 C
معیارهای پروژه
چند عامل وجود دارد که باید قبل از شستن پنبه به خاطر بسپارید.


زمان کار: 30 دقیقه تا 1 ساعت (بسته به میزان آلودگی کالا)


زمان کل: 2 ساعت

سطح مهارت: مبتدی

آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
پودر لباس شویی
حذف لکه
سفید کننده کلر یا اکسیژن
نشاسته لباس یا اندازه
ورق های نرم کننده یا خشک کن پارچه ای (اختیاری)
ابزارها
واشر یا سینک بزرگ برای شستن دست
خشک کن اتوماتیک ، بند لباس در فضای باز یا قفسه خشک کن داخلی
بخار اتو یا لباس

دستورالعمل ها
هر لکه ای را پیدا کرده و از قبل درمان کنید
اگر مورد پنبه ای شما لکه دارد ، قبل از ریختن آنها در ماشین لباسشویی ، آنها را با مواد پاک کننده لک کنید. مدت زمان اجازه دادن به مجموعه مورد به میزان تازه بودن لکه بستگی دارد.

قبل از شستشو ، یک مورد لباس پنبه ای را قبل از درمان قرار دهید
نکته
الیاف موجود در لباس هر کدام واکنش متفاوتی دارند که با محصولات پاک کننده لکه و در حین لباسشویی درمان می شوند. هنگام استفاده از محصول پاک کننده لکه برای اولین بار روی پارچه های نخی رنگی. به خصوص رنگ های تیره و خاکی ، آن را روی درز داخلی یا لبه آزمایش کنید تا مطمئن شوید رنگ لباس سریع است.

مواد شوینده و نرم کننده پارچه را انتخاب کنید
انتخاب ماده شوینده سنگین و با عملکرد بالا بهترین گزینه برای از بین بردن خاک بدن ، بو و بیشتر لکه ها است. با این حال ، اگر لباس های شما فقط کمی آلوده است ، استفاده از هر ماده شوینده در پارچه های پنبه ای بی خطر است.

نرم کننده های پارچه باعث می شوند الیاف پنبه نرمتر شود و ممکن است باعث کاهش چین و چروک شود. با این حال ، این امر برای مراقبت از لباس های نخی ضروری نیست و استفاده از نرم کننده پارچه ای اختیاری است.

شوینده و نرم کننده پارچه
دمای آب را انتخاب کنید
مگر اینکه لباس پنبه ای نزدیک بدن باشد ، مانند لباس زیر ، جوراب یا لباس خواب ، آب گرم یا سرد بهترین درجه حرارت شستشو برای جلوگیری از جمع شدن و کشش است. دمای آب سردتر همچنین به محو شدن در رنگ های روشن یا تیره کمک می کند.

لباس های زیر ، جوراب ، لباس خواب ، ملافه های تخت ، حوله حمام و حوله های آشپزخانه باید در آب داغ شسته شوند تا باکتری ها ، خاک بدن و مایعات بدن از بین بروند. این امر به ویژه اگر شخصی در خانه بیمار ، بسیار جوان ، بسیار پیر یا دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد بسیار مهم است.

دمای مناسب آب را انتخاب کنید
نکته
دمای بالا مانند شستشوی آب گرم برای پنبه مناسب نیست و می تواند باعث جمع شدن الیاف شود. مقدار جمع شدگی به بافت پارچه و نحوه تکمیل و اندازه پارچه در کارخانه نساجی بستگی دارد. شما نمی توانید سطح پارچه را تغییر دهید ، اما می توانید بهترین انتخاب را برای جلوگیری از تغییرات بیش از حد اندازه انجام دهید.

چرخه شستشو را انتخاب کنید
پنبه را می توان تقریباً در هر چرخه ای شست. نرمال برای اکثر لباس ها و پارچه ها به خوبی کار می کند. اگر لباس پنبه ای از توری یا تزیین شده است چرخه آرام را انتخاب کنید. چرخه های واشر بسته به چرخه انتخاب شده و اندازه واشر می توانند از 10 تا 45 دقیقه اجرا شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.