چگونه یک برنامه ریزی دقیق برای نظافت خانه داشته باشیم؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه یک برنامه ریزی دقیق برای نظافت خانه داشته باشیم؟

۲۸ بازديد

چند هفته پیش ، برای صرف ناهار چند دوست داشتم. من هفته ها خانه ام را تمیز نکرده بودم ، بنابراین قبل از رسیدن آنها ، مجبور شدم به حالت تمیز کردن دیوانه وار بروم. من و شوهرم حدود سه ساعت با مرغ هایی که سرمان را از گرد و غبار جدا کرده بود ، مثل مرغ می دویدیم. دوستان ما در مورد تمیزی منزل ما قضاوت نمی کردند (ممکن است حتی آنها متوجه نشده باشند) ، اما شما نمی خواهید مهمانان کثیف بودن شما را تجربه کنند یا شاهد آن باشند.

برای من ، این آخرین قطره چای بود. من که از بازی کردن با تمیز کردنم خسته شده ام ، تصمیم گرفتم یک برنامه تمیزکاری مناسب ایجاد کنم.

چرا باید یک برنامه تمیزکاری تهیه کنید؟
دیگر تمیز کردن غیر عادی نیست - اگر به برنامه نظافت خود پایبند باشید ، خانه شما همیشه تمیز خواهد بود.
مسئولیت ها را به اشتراک بگذارید - من معمولاً تمام تمیزکاری های خانه ام را انجام می دهم ، فقط به این دلیل که می دانم چه کاری انجام شده و چه چیزی باید انجام شود. اگر یک برنامه ارسال شده وجود داشته باشد ، می توان وظایفی را به افراد اختصاص داد یا کارهایی را که هنوز انجام نشده است انتخاب کرد.
استرس کمتر - وقتی خانه من تمیز نیست ، همیشه احساس می کنم کاری را باید انجام دهم که آرامش را سخت می کند. اگر برنامه ای را دنبال کنم ، می توانم آرام باشم وقتی همه کارهای روزانه خود را در لیست چک خود انجام دهم.
کارآیی بیشتر - اگر وظایف خود را برنامه ریزی نکرده اید ، وقت صرف می شود تا بفهمید چه کاری باید انجام دهید. با یک برنامه ریزی ، همه چیز برای شروع کار ترسیم می شود. نه تنها این ، برنامه شما می تواند متناسب با نقاط قوت و در دسترس بودن اعضای خانواده شما باشد.
به تعویق انداختن مبارزه کنید - به دلایل مختلف تمیز کردن را به تعویق می اندازم ، اما سازماندهی و داشتن برنامه تمیز کردن یکی از راه های جلوگیری و تعلل در تعویق است.
7 مرحله برای یک برنامه تمیز کردن
1. طول برنامه خود را تعیین کنید
قبل از شروع لیست کردن وظایف خود ، باید مدت زمان برنامه خود را تعیین کنید. آیا این یک برنامه هفتگی ، دوهفته ای یا ماهانه خواهد بود؟ من پیشنهاد می کنم یک برنامه 4 هفته ای تنظیم کنید زیرا از این طریق می توانید وظایفی را که روزانه انجام می دهید و همچنین کارهای ماهانه مانند بررسی ردیاب های دود برای محافظت از خانه در صورت آتش سوزی در خانه.

2. وظایف خود را لیست کنید
لیستی از هر آنچه احتمالاً فکر می کنید و به تمیز کردن نیاز دارد ، تهیه کنید. از سند من به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. لیست شما احتمالاً با لیست من متفاوت خواهد بود زیرا همه ما خانه های مختلف و نیازهای مختلف داریم.

3. فراوانی کارها را تعیین کنید
برای تعیین فرکانس لازم برای انجام یک کار خاص ، به آنچه منطقی و منطقی است فکر کنید. اگر اتاق مهمان دارید که هیچ کس هرگز از آن استفاده نمی کند ، شاید فقط لازم باشد ماهانه یکبار آنرا غبارروبی کنید. اگر 2 سگ دارید که مثل من زیاد ریزش می کنند ، احتمالاً باید بیش از یک خانوار متوسط ​​جاروبرقی کنید.

ممکن است وظایفی داشته باشید که فقط لازم است هر سال یک بار یا چند بار در سال انجام دهید. برای آن کارها ، آنها را به عنوان تمیز کردن پاییز یا بهار تعیین کنید. سپس یک روز را در پاییز و یک روز را در بهار صرف این کارها کنید.

4- کارهای خاص را به روزهای خاص اختصاص دهید
اگر روزی از هفته وجود دارد که به خصوص برای شما شلوغ است ، در آن روز هیچ کاری را برنامه ریزی نکنید. و اگر می خواهید هر هفته چند روز تعطیل داشته باشید ، مشکلی نیست (و احتمالاً برای سلامت عقل شما نیز مفید است). کاری را انجام دهید که بیشترین حس را برای شما دارد. به عنوان مثال ، من سه شنبه ها به فروشگاه مواد غذایی می روم زیرا آن وقت است که کامیون آنها می آید بنابراین می دانم که همه چیز دوباره جمع شده است.

5- افراد را به وظایف اختصاص دهید
وظایف را به واجد شرایط ترین فرد اختصاص دهید. من آشپزی می کنم ، و شوهرم چمن را چمن می زند. فکر نمی کنم ما به طریقی دیگر بخواهیم!

6. آن را به صورت کتبی قرار دهید
می توانید برنامه خود را هر طور که دوست دارید مستند کنید. شما می توانید سند من را برای برنامه تمیز کردن خود تغییر دهید. من دوست دارم از الگوی الکترونیکی استفاده کنم تا بتوانم صرفاً با چاپ کردن آن ، به جای نوشتن برنامه هر ماه توسط شما ، در وقت صرفه جویی کنم.

7. به آن پایبند باشید
آسان تر از انجام گفت، درست است؟ این قطعاً سخت ترین مرحله است. به عنوان یک انگیزه ، هر روز که وظایف خود را به پایان نمی برید ، یک دلار در شیشه بگذارید ، در غیر این صورت "ذهنیت شیشه قسم" می شود. سپس می توان از این پول به عنوان پس انداز استفاده کرد!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.