کثیف ترین مناطقی که در خانه تان وجود دارند

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

کثیف ترین مناطقی که در خانه تان وجود دارند

۳۲ بازديد
به راحتی می توانید لکه های آشکار خانه را مانند ریختن غذا روی پیشخوانهای آشپزخانه ، کف صابون زیر دوش یا انبوهی از لباسهای شسته شده در خانه ببینید. اما در مورد لکه هایی که ممکن است به خصوص کثیف به نظر نرسند اما در واقع نقاطی هستند که می توانند سلامت خانواده شما را تحت تأثیر قرار دهند ، چه می کنید؟

بیایید نگاهی به اتاق منزل شما بیندازیم و کمی آلودگی و باکتری های پنهان و چگونگی خلاص شدن از آن را روشن کنیم.





01
از 05
آشپزخانه
ظروف کثیف در سینک ظرفشویی
صنوبر / آنا کادنا
آشپزخانه یکی از شلوغ ترین اتاق ها در اکثر خانه ها و همچنین کثیف ترین است. همه عناصری که باکتری ها را به رشد تشویق می کنند - گرما ، رطوبت و غذا - به راحتی در دسترس هستند. تمام عناصر بیرونی مانند گوشت های خام ، میوه ها و سبزیجات شسته نشده و میکروب های کیف پول و کوله پشتی همه را به این موارد اضافه کنید و آشپزخانه مملو از باکتری های مضر مانند E. Coli است.

نکات مهم در آشپزخانه موارد زیر است:

غرق شدن
میزهای پیشخوان
کشش کابینت
یخچال
لوازم کوچک و وسایل آشپزخانه
02
از 05
حمام
سینک دستشویی
صنوبر / آنا کادنا
متأسفانه ، برخی از باکتری ها پس از هر بار استفاده در حمام متوقف می شوند. برای اطمینان از کنترل انواع باکتریهای کلی فرم ، به کلیدهای روشنایی ، دستگیره درها و دستگیره های شیر آب توجه ویژه ای داشته باشید. برخی از دستمال های ضدعفونی کننده یکبار مصرف را برای تمیز کردن آسان روزانه مفید نگه دارید.

حوله ها و حصیرهای حمام باید حداقل هفتگی در آب داغ شسته شوند و بگذارند کاملا خشک شوند. حوله های دستی باید چندین بار در هفته عوض شوند.

غرق حمام باید روزانه با دستمال های ضدعفونی کننده و نگهدارنده مسواک پاک شود و لیوان ها باید به صورت هفتگی تمیز شوند.

هنگام تمیز کردن مناطق کاملاً کثیف وان ، درهای دوش و توالت ، برای پاک کردن سطوح صاف مانند دیوارهای نزدیک توالت با محصولات ضد عفونی کننده وقت بگذارید.

03
از 05
مناطق زندگی
میز قهوه
صنوبر / آنا کادنا
اعم از اتاق نشیمن ، رسانه یا اتاق بازی ، هر کجا خانواده جمع می شوند ، آلودگی و باکتری پنهان وجود دارد. به این فکر کنید که چند بار شخصی در خانه شما همه کنترل های از راه دور ، کنترل کننده های بازی ، صفحه کلید ، تبلت ، گوش های گوش و گوش و تلفن های همراه را لمس می کند. آیا آنها همیشه دست تمیز دارند؟

همه آن صفحه کلیدها و کنترل کننده ها باید روزانه با یک دستمال ضد عفونی کننده که برای استفاده در الکترونیک بی خطر است پاک شوند. اگر کسی سرماخوردگی یا ویروس دارد ، باید پس از هر بار استفاده تمیز شود. و ، سوئیچ های لامپ ، صفحه های سوئیچ و دکمه های درب را فراموش نکنید.

زمینه پرورش دیگر باکتری ها و مواد حساسیت زا ، روکش مبلمان است. پارچه در معرض عطسه ، دست های شسته نشده ، موی حیوان خانگی و موها و کف و کفش قرار دارد. بسیاری از انواع باکتری ها می توانند چندین روز در این سطوح زندگی کنند.

حداقل در هفته ، سطوح وبهلسترد باید با جاروبرقی دستی یا اتصالات روکش یک ماشین بزرگتر جاروبرقی شوند. در زیر و بین بالشتک هایی که غذا و موی حیوانات خانگی می تواند طولانی شود ، حتما تمیز کنید. سپس با اسپری ضد عفونی کننده معطر یا بدون بو تمیز و تمیز کنید.

اگر شخصی در خانه شما ویروس یا بثورات پوستی دارد ، رویه های روکش شده را با ملحفه یا روکش های قابل شستشو بپوشانید که برای ضد عفونی شدن قابل تغییر و شستشوی مکرر است.

04
از 05
اتاق خواب
تختخواب راحت
صنوبر / آنا کادنا
آن واحه زیبا و آرام که در اتاق خواب خود ایجاد کرده اید می تواند قارچ ، باکتری و هزاران کنه و حشره را در خود جای دهد. بیشتر این خطرات در واقع در رختخواب شما کمین می کنند.

از تختخواب ها برای خواب ، رابطه جنسی ، معاشرت ، غذا خوردن ، کار و همه چیز در این بین استفاده می شود. اگر ملحفه ها ، پتوها ، لحاف ها و روتختی ها اغلب شسته نشوند ، می توانند آلودگی هایی را ایجاد کنند که می تواند باعث شود:

تحریک پوست ، اگزما و جوش های پوستی
عفونت های قارچی و باکتریایی مانند پای ورزشکار و MRSA
آلرژی و مشکلات تنفسی
برای جلوگیری از همه اینها باید حداقل هفتگی ملافه های تخت عوض شده و به درستی شسته شوند. مطالعات نشان داده است که پس از یک هفته ، ملافه های تخت بیشتر از دستگیره درب سرویس بهداشتی ، باکتری دارند. اگر تا به حال "ملافه تمیز" را از کمد ملافه بیرون کشیده اید و بوی آنها کهنه است ، به این دلیل است که هنوز در بدن الیاف پارچه روغن بدن و خاک وجود دارد.

بالش ها ، تشک ها و فنرهای جعبه ای باید در کاورهای قابل جابجایی ، قابل شستشو و ضد حساسیت محصور شوند تا از آلودگی به مایع های گرد و غبار موجود در سلول های پوستی که ما می ریزیم جلوگیری کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.