چگونه یک زندگی را به خوبی مدیریت کنیم؟ | سری دوم

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه یک زندگی را به خوبی مدیریت کنیم؟ | سری دوم

۳۰ بازديد
2. انرژی خود را مدیریت کنید
اگر می خواهید زندگی خود را مدیریت کنید ، باید یاد بگیرید که انرژی خود را مدیریت کنید. قبلاً فکر می کردم که تمام انرژی موجود در جهان را دارم و می توانم دیر بیدار بمانم و ساعت های طولانی بدون احساس خستگی کار کنم.

اکنون ، با افزایش سن ، من واقعاً دریافتم که انرژی کمتری دارم و واقعاً باید یاد بگیرم که چگونه قبل از پیدا کردن انواع بیماری ها ، چگونه آن را مدیریت کنم.

"اگر زندگی را دوست دارید ، وقت را تلف نکنید ، زیرا زندگی همان چیزی است که زندگی از آن تشکیل شده است."
- بروس لی
زندگی شما در این دنیا زمان شماست. نحوه گذران وقت شما نحوه گذران زندگی است.

بنابراین ، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه زمان خود را مدیریت کنید. و برای مدیریت وقت خود ، باید انرژی خود را مدیریت کنید.

بدون انرژی ، وقت شما به همان اندازه بی فایده است. تصور کنید یک روز احساس خستگی ، خستگی و خواب آلودگی می کنید ، فکر می کنید می توانید از وقت / زندگی نهایت لذت را ببرید؟

اصلا. و وقتی نوبت به بهره وری می رسد و کارهای بیشتری انجام می شود ، اولین چیزی که بیشتر مردم به آن فکر می کنند این است که کمتر بخوابند و زمان بیشتری را برای انجام کار صرف کنند.

این در طولانی مدت جواب نخواهد داد زیرا شما انرژی خود را برای زمان عوض می کنید. در نهایت ، انرژی شما تمام می شود. شما دچار فرسودگی شغلی می شوید یا بیمار می شوید زیرا می خواهید بیش از حد از انرژی خود را استفاده کنید.

اگر به من اعتقادی ندارید ، سعی کنید سه روز بدون خواب ادامه دهید ، شما تبدیل به یک انسان زنده خواهید شد و مانند یک فرد مست رفتار خواهید کرد. بهره وری شما پایین می آید ، از تأثیرگذاری کمتری برخوردار خواهید شد و حتی نمی توانید مستقیم فکر کنید.

و وقتی در اوج وضعیت خود را اجرا نمی کنید ، چگونه می خواهید کارهای برجسته ای در زندگی ایجاد کنید؟ وقتی انرژی ندارید چگونه می خواهید از زندگی حداکثر لذت ببرید؟

من می دانم که کارآفرینان موفقی وجود دارند که دیر بیدار می مانند و روغن نیمه شب را می سوزانند و یک شبه کار می کنند. من معتقدم که اینها بهترین نمونه ها یا مدل ها برای ما نیستند.

در اینجا چند منبع اضافی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید چگونه انرژی خود را بهتر مدیریت کنید:

انرژی خود را مدیریت کنید ، نه وقت خود را - بررسی تجاری هاروارد
7 تکنیک چگونه انرژی خود را برای حداکثر روز کاری مفید مدیریت کنیم - StunningMotivation.com
انرژی خود را مدیریت کنید تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید - LifeHack.org
3. قانون 80/20 را اعمال کنید
ممکن است در مورد اصل Pareto 80/20 چیزی شنیده باشید ، اما آیا آن را در زندگی خود اعمال کرده اید؟

می گوید آسان ، سخت کار می کند بسیاری از مردم درک می کنند که باید روی کار مهم یا کاری که بیشترین نتیجه را به آنها می دهد تمرکز کنند ، اما متأسفانه اکثر آنها هرگز در این زمینه کاری نمی کنند. آنها فقط یاد می گیرند اما هرگز اعمال نمی کنند.

اگر می خواهید زندگی خود را بهتر مدیریت کنید ، باید این قانون را یاد بگیرید. این یکی از قدرتمندترین اصولی است که می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.

پارتو برای اولین بار هنگامی که توزیع ثروت را مطالعه کرد به این اصل ریاضی رسید. وی کشف کرد که 20٪ مردم در واقع 80٪ ثروت جهان را تولید و در اختیار دارند.

البته این اصل تقریباً در همه زمینه های زندگی نیز م worksثر است. برای مثال:

20٪ از مشتریان شما 80٪ از درآمد شما را بر عهده دارند.
20٪ کاری که روزانه انجام می دهید 80٪ نتیجه ای است که می گیرید.
20٪ از تلاش های بازاریابی شما به 80٪ از رشد تجارت شما کمک می کند.
بنابراین ، کلید واضح است ، روی 20٪ تمرکز کنید و سعی کنید 80٪ کار را حذف یا کاهش دهید.

شما می خواهید متمرکز شوید و بیشترین نتیجه را به شما بدهیم و نتیجه کار برعکس نیست.

اگر فکر می کنید بیش از حد مشغول هستید و به راحتی روزانه وقت کافی برای استفاده ندارید ، بی تأثیر هستید. شما بیش از کارهای مهمی که بیشترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورند ، روی انجام کارهای کم اهمیت تمرکز می کنید.

تیم فریس ، نویسنده کتاب پرفروش ، هفته کار 4 ساعته ، در کتاب خود به خوبی می گوید:

"غرق شدن غالباً به اندازه انجام هیچ کاری غیر مثمر ثمر است و بسیار ناخوشایندتر است. انتخابی بودن - کم کاری کردن - مسیر تولیدکننده است. روی تعداد اندکی مهم تمرکز کنید و بقیه را نادیده بگیرید. "
وارن بافت ، یکی از بهترین سرمایه گذاران جهان ، این اصل را درک می کند و انتخاب می کند که آن را در اهداف خود اعمال کند. او از تکنیک حذف برای نادیده گرفتن یا رد سایر اهداف کم اهمیت دیگر استفاده می کند و فقط روی چند مورد مهم تمرکز دارد.

درباره این موضوع می توانید در پست قبلی من ، "چگونه در اهداف خود متمرکز بمانیم" بخوانید.

هنگامی که این اصل را درک کردید ، باید آن را در همه زمینه های زندگی خود اعمال کنید. دائماً از خود س askال کنید و بررسی کنید که آیا روی کار مهمی که بیشترین نتیجه را به شما می دهد کار می کنید یا هر کاری که به ذهنتان خطور می کند مثل همیشه مشغول هستید؟

به یاد داشته باشید ، مدیریت زندگی خود نیاز به اثربخشی دارد. و اثربخشی با انجام کارهایی شروع می شود که واقعاً در زندگی شما اهمیت دارند و مربوط به انجام همه کارها نیست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.