چگونه یک زندگی را به خوبی مدیریت کنییم؟ | سری سوم

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه یک زندگی را به خوبی مدیریت کنییم؟ | سری سوم

۳۴ بازديد
4. مرور زندگی شما
آخرین بار چه زمانی زندگی خود را مرور کردید؟ سال ، 2017 به تازگی سپری شده است ، آیا شما در مورد اینکه چه اشتباهی رخ داده است ، چه چیزی درست رفته است ، چه چیزی از آن یاد گرفته اید و امسال چگونه می خواهید متفاوت عمل کنید ، بررسی کردید؟

مرور زندگی خود یکی از مهمترین کلیدهای زندگی موفق شماست که آرزو دارید.

من معتقدم که هیچ کس نمی خواهد سال 2018 را دقیقاً مانند سال 2017 خود بگذراند. مردم می خواهند هر سال پیشرفت کنند و عملکرد بهتری داشته باشند ، هیچ کس نمی خواهد ثابت و راکد بماند.

اگر رشد نمی کنید ، می میرید.

آب به خودی خود سمی نیست. اگر بگذارید سالها آب راکد بماند ، حتی یکبار آب قابل نوشیدن می تواند مسموم شود.

برای شما و زندگی شما هم همینطور. شما باید سال ها ، ربع ها ، ماه ها و هفته ها و حتی روزهای خود را مرور کنید.

استیو جابز به این دلیل معروف بود که هر روز صبح وقتی به آینه نگاه می کرد از خودش س askingالی می پرسید. این سوالی است که هر روز از خودش می پرسد:

"اگر امروز آخرین روز زندگی شما بود ، آیا می خواستید همان کاری را انجام دهید که انجام می دهید؟"
و او گفت که هر وقت پاسخ روزهای متوالی منفی بوده است ، می داند که باید چیزی را تغییر دهد.

اینگونه او خود را برای زندگی جهت دار تنظیم کرد. همه ما باید یاد بگیریم که چگونه زندگی خود را مانند جابز مرور کنیم.

زندگی متشکل از انتخاب ها ، تصمیمات و اقدامات بسیاری است که هر روز انجام می دهیم. و تنها راه برای اینکه بفهمیم آیا می خواهیم نوعی زندگی را که می خواهیم زندگی کنیم یا می خواهیم به اهداف خود برسیم ، بررسی کارهایی است که در گذشته انجام داده ایم.

اکنون ، فقط برای انجام یک بررسی لازم نیست صبر کنید تا سال 2018 به پایان برسد ، و همچنین مجبور نیستید این کار را هر روز انجام دهید. اما پیشنهاد می کنم این کار را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید.

در پایان هر هفته یا ماه ، آنچه را که انجام داده اید مرور کنید. می توانید به سادگی این چند سوال را از خود بپرسید و سپس تأمل کنید:

این هفته / ماه چه اشتباهی رخ داده است؟
این هفته / ماه چه چیزی درست پیش رفت؟
این هفته / ماه چه چیزی یاد گرفته ام؟
چگونه می توانم برای هفته / ماه آینده متفاوت عمل کنم؟
و اگر می خواهید آن را حتی قدرتمندتر کنید ، انتخاب کنید که پاسخ خود را یادداشت کنید.

برای نوشتن ایده ها یا برنامه ها و اهداف خود باید یک ژورنال یا دفترچه یادداشت داشته باشید ، درست است؟ از آن مجله یا دفترچه خاطرات استفاده کنید و سپس نظرات زندگی خود را بنویسید.

ممکن است در آغاز تأثیری در زندگی خود نبینید ، اما سرانجام ، می توانید تفاوت را درک کنید زیرا سعی دارید در هر جلسه زندگی خود پیشرفت کنید و کاری متفاوت انجام دهید.

شما به نوعی رشد می کنید و موثرتر می شوید. شما تصمیم خواهید گرفت و مطابق با اهداف خود رفتار خواهید کرد. و مهمتر از همه ، شما می توانید زندگی خود را به عهده بگیرید و با تعریف خود زندگی کنید.

5. در تکه ها کار کنید
وقتی نوبت به شمردن هر روز می رسد ، باید به صورت تکه ای کار کنید. دلیل آن ساده است ، شما می خواهید از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید و بتوانید هرچه بیشتر اوقات در اوج عملکرد خود را انجام دهید.

اگر یک وبلاگ نویس یا نویسنده هستید ، سعی کنید 24 ساعت بنویسید و ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد. به احتمال زیاد ، پس از گذشت دو ساعت از نوشتن مقاله ، هرگز قادر به تمرکز نخواهید بود

این به این دلیل است که ما انسان هستیم. ما طوری طراحی شده ایم که به صورت تکه ای کار می کنیم و شبیه دستگاهی نیستیم که می تواند 24 ساعته 7 ساعت کار کند.

ما وقتی در زندگی همه کارها را انجام می دهیم از جمله خواب ، گفتگو ، فکر کردن ، کار ، نشستن و هر چیز دیگری از اراده و انرژی خود استفاده می کنیم.

با توجه به اینکه ما ماشین نیستیم ، باید هر چند وقت یکبار استراحت کنیم و متوقف شویم.

بهترین راه برای مقابله با این مسئله استفاده از تکنیک Pomodoro است که در آن شما یک قسمت کوتاه از زمان را کار می کنید ، سپس یک استراحت کوتاه می کنید ، و سپس دوباره روی وظیفه کار می کنید.

این به شما فرصت می دهد نفس بکشید و استراحت کنید تا بتوانید اراده و بهره وری خود را حفظ کنید.

بیشتر ورزش ها مانند تنیس ، فوتبال ، بسکتبال و غیره با زمان توقف و استراحت همراه هستند. این امر به بازیکنان اجازه می دهد تا کمی استراحت کرده و کمی شارژ کنند تا بتوانند در بهترین عملکرد خود برای رقابت ظاهر شوند.

همانطور که در بالا بحث کردیم ، برای عملکرد بهتر باید انرژی خود را حفظ و مدیریت کنیم. دوست من یک دو سرعت نیست دوست من ، این یک ماراتن است ، یک مسابقه طولانی مدت که برای رفتن به دورتر باید به استراحت بپردازید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.