چگونه می توانیم یک زندگی باکیفیت را مدیریت کنیم؟

نکاتی که خانم های خانه دار باید بدانند

چگونه می توانیم یک زندگی باکیفیت را مدیریت کنیم؟

۳۴ بازديد
6. تعادل کار و زندگی را فراموش کنید
بله ، تعادل کار و زندگی را فراموش کنید. به نظر من ، هرگز نمی توان معادله تعادل کار و زندگی را بدست آورد. و اگر می خواهید زندگی خود را برای داشتن یک زندگی عالی اداره کنید ، به هیچ وجه نمی توانید به این معادله دست یابید و آن را به یک تعادل برسانید.

این مقاله را از James Clear بخوانید. او درباره 4 مشعل زندگی صحبت می کند و اینکه چرا رعایت تعادل بین زندگی و زندگی می تواند یک ضرر بزرگ برای همه باشد.

4 مشعل زندگی سلامتی ، خانواده ، کار و دوستان هستند. جیمز می نویسد که این چهار زمینه اصلی زندگی است که ما می خواهیم وقت خود را در آن سپری کنیم. وقتی همه چهار مشعل را با هم آتش بزنید ، همه مشعل ها نمی توانند به حداکثر پتانسیل خود برسند و فقط قادر به تولید حداقل گرما یا آتش هستند.

این درست مثل این است که بگویید اگر وقت خود را به طور متعادل در هر چهار زمینه سپری کنید ، هرگز در هیچ یک از توانایی های بالقوه خود نخواهید رسید.

از این رو ، به جای تقسیم وقت و انرژی خود در هر چهار مشعل ، تمرکز خود را بر روی یک یا دو مورد از آنها قرار دهید.

و خوشبختانه زندگی فصلی است. هنگامی که جوان هستید و در سن 20 سالگی هستید ، به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را در مدرسه و با دوستان خود سپری خواهید کرد. وقتی 30 تا 40 ساله هستید ، به احتمال زیاد وقت و انرژی خود را صرف کار می کنید و حرفه خود را می سازید. و هنگامی که شما بالای 50 سال باشید ، به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را با خانواده خود سپری خواهید کرد.

همانطور که می بینید زندگی فصلی است و شما زمان و انرژی خود را متناسب با سن خود صرف می کنید.

و اگر سعی دارید تعادل بین زندگی و زندگی را به دست بیاورید و سعی کنید تمام وقت خود را در هر چهار زمینه صرف کنید ، هرگز در هیچ یک از آنها بدرخشید.

به همین دلیل است که باید معادله تعادل کار و زندگی را نادیده بگیرید.

درعوض ، تمرکز ، تعهد و تلاش برای رسیدن به اهداف خود در طول فصول زندگی را انتخاب کنید. و سپس یک سیستم برای اتوماسیون ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، هنگامی که برای اولین بار وارد شغل خود می شوید ، به همان اندازه متعهد باشید و برای رشد شغلی یا شغلی خود سخت کار کنید. هنگامی که موفق می شوید ، باید یک سیستم برای اتوماسیون ایجاد کنید. شما می توانید از طریق استخدام افراد برای انجام کار خود را به خارج از کشور برسانید یا یک سیستم یا نرم افزار ایجاد کنید که به تنهایی اجرا شود.

برای اکثریت ، آنها بیشتر وقت خود را صرف کار می کنند. و از آنجا که شما به هر حال کار خواهید کرد ، سخت کار کنید و با استفاده از خلاقیت خود یک سیستم خودکار برای درآمدزایی منفعل برای خود بسازید تا بتوانید زمان کار خود را آزاد کرده و آن را در زمینه های دیگر زندگی خود قرار دهید.

به هیچ وجه نمی توانید شخص دیگری را برای گذراندن وقت با خانواده خود استخدام یا برون سپاری کنید. از این رو ، تنها راهی که می توانید سیستم را بسازید کار شماست.

من دوست دارم که چگونه جیمز مقاله را با گفتن این جمله پایان داد: "به کسی دوست ندارد گفته شود که نمی تواند همه چیز را داشته باشد ، اما همه در زمان و انرژی خود محدودیت دارند. هر انتخابی هزینه دارد. کدام مشعل ها را قطع کرده اید؟ "

اکنون تصمیم شما برای تصمیم گیری در مورد چگونگی زندگی خود است.

7. تصمیم گیری
سرانجام ، به هیچ وجه نمی توانید زندگی خود را مدیریت کنید بدون اینکه یاد بگیرید چگونه تصمیماتی را که گرفته اید مدیریت کنید.

مهم نیست که در حال حاضر در زندگی خود کجا باشید ، این به دلیل تصمیمات گذشته و قبلی است که تا اینجا گرفته اید.

اگر در فقر زندگی می کنید و نگران این هستید که پول کافی برای پرداخت قبض ها را نداشته باشید یا به شدت بدهی کارت اعتباری دارید ، دلیل تصمیم گیری ضعیف شما را به اینجا منتقل می کند.

اگر شما زندگی بزرگی را سپری می کنید ، همه اهداف خود را انجام داده اید ، رویاهای خود را می گذرانید و از زندگی خود لذت می برید هر روز ، این نیز به تصمیمات خود شما بستگی دارد.

زندگی یک امر انتخابی است و هر انتخابی شما را به وجود می آورد. وقتی تصمیم اشتباهی بگیرید ، در نهایت به مکان نامناسبی خواهید رسید.

هنگام تصمیم گیری باید دو کلید حیاتی داشته باشید.

1) هرچه سن شما کمتر باشد ، تصمیمات شما تأثیرگذارتر خواهد بود.

آنچه مهمتر است این است که انتخابهایی که انجام داده اید یا انجام نداده اید ، هرچه جوانتر باشید بیشترین تأثیر را روی زندگی شما می گذارد.

شما می توانید تصمیم بگیرید که هر ماه وقتی 20 ساله هستید 10٪ از درآمد خود را پس انداز کنید ، وقتی به 60 سالگی می رسید تأثیر آن بیشتر خواهد بود. با این حال ، وقتی همین کار را می کنید و 10٪ از درآمد خود را از 50 سالگی پس انداز می کنید ، وقتی به 60 رسیدید تأثیر کمتری دارد.

این دقیقاً مانند فرافکنی موشک از زمین به ماه است. اگر موشک فقط با یک درجه انحراف از مسیر حرکت کند ، هرگز نمی تواند به ماه برسد. اگرچه اگر پرتابه موشک تقریباً به سطح ماه برسد ، 1 درجه منحرف شود ، اختلاف کم خواهد بود. این هنوز هم می تواند بر روی ماه فرود بیاید ، فقط شاید کمی دورتر از مقصد.

غذای آماده: در جوانی انتخاب ها و تصمیمات مثبت و سازنده تری بگیرید. جرات کنید ریسک کنید و به دنبال رویاهای خود باشید. تأثیر بسیار خوبی خواهد بود.

2) تصمیم گیری می تواند زندگی شما را بسیار محدود کند و بالعکس.

وقتی می بینید دوستتان ماشین جدیدی می خرد و همین کار را می کنید زیرا می خواهید به آنها ثابت کنید که می توانید این کار را نیز انجام دهید. نمی دانید که اقساط ماهانه بیش از آن چیزی است که می توانید تحمل کنید و برای پرداخت اقساط باید مانند یک برده کار کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.